Zašto treba da vežbate jogu?

203

Kada izgovorite joga, prva pomisao je uglavnom Hatha Yoga, odnosno jedna od grana joge, koja podrazumeva fizičke vežbe, tehnike disanja, meditaciju i relaksaciju.

Međutim, to predstavlja „vrh ledenog brega“. Zapravo, joga je drevna nauka zdravog načina života, i kao takva, osmišljena je da bude uklopljena u svakodnevni život. Potiče od sanskritske reči yui- ujediniti i predstavlja način balansiranja tela, uma i emocija.

Koreni joge datiraju iz tri najveće indijske filozofije: Tatre, Samkje i Vedante, koje su deo Sanatana Dharme, odnosno „Večnog zakona“, koji simbolizuje skup praktičnih i filozofskih ideja o shvatanju prirode i čoveka i ispravnog življenja. Kako je tekao hiljadugodišnji razvoj joge, tako su se izdvajali određeni pravci, te danas možemo govoriti o postojanju raznih sistema, koji pokrivaju sve aspekte čoveka na njegovom putu ka pronalaženju sebe.

Joga čoveka posmatra kao kompleksno biće, koje poseduju: fizičko telo, energetsko telo, umno telo (misli i emocije), intuitivno telo i telo blaženstva. Generalno, čovek nema znanje ni svesnost (percepciju) o drugim telima, niti njihovom značaju i međusobonom uticaju i povezanosti, pa shodno tome, nije u stanju da koristi sve mogućnosti i potencijale koji mu stoje na raspolaganju.

Uz vežbanje joge svega 2 do 3 puta nedeljno, na časovima ili u kućnoj varijanti, vidljivo poboljšava zdravlje na svim nivoima. Efekti su primetni nakon nekoliko nedelja redovonog vežbanja, jer naše telo i um su kao kola i motor, ako ih ne koristite i ne održavate redovno, lako su kvarljivi.

Osvešćivanje i čišćenje prvi su i osnovni zadatak Hatha Yoge. Transformacija ličnosti sledi tek nakon što se savlada početni nivo i pruži mogućnost ostvarivanja svih skrivenih potencijala.

PREDNOSTI JOGE:

• Bolja cirkulacija
• Brži metabolizam
• Regulisan rad nadbubrežnih žlezda
• Manji rizik od srčanog udara
• Bolje disanje
• Zdravije kosti

Više na budoar.rs

Možda Vam se takođe svidi:
Loading...