Naporno trenirate kako biste smršali, a primećujete da se gojite?

Šta radite pogrešno?

999

Najpre, budite svesni da vaga nije jedino, ni najbolje merilo promena vaših fizičkih performansi.

Obične vage za merenje mase, koje većina nas ima u svom domaćinstvu, često su neprecizne.

Takođe, one će u različito doba dana pokazati različite brojeve, pre svega – u odnosu na količinu tečnosti, ali i hrane koju ste uneli ili izbacili iz sebe.

Dakle, važno je da se uvek merite u određeno vreme, najbolje ujutru, nakon prvog odlaska u toalet, i bez garderobe na sebi.

Takođe, za vaš izgled i način na koji sebe vidite, i nosite određene odevne predmete, od vaše mase mnogo su značajniji procenat masti, i procenat mišića u organizmu, što možete proveriti samo mereći se na izuzetno preciznim, profesionalnim vagama.

Procenat masti može biti povišen i kod naizgled izuzetno mršavih osoba. Sa druge strane, nakon određenog broja dana provedenog u teretani, procenat vaših mišića će se povećati, što će automatski uticati i na vašu masu.

Međutim, može se zaista desiti da redovno i naporno trenirate, a da se dešava suprotno od onoga što želite da postignete – gojite se!

Najčešći uzrok ovakvog problema jeste u preterivanju i iscrpljivanju.

Naime, svako od nas ima individualne potrebe i mogućnosti u odnosu na tip i intenzitet fizičkih aktivnosti.

Ako prečesto i naporno vežbate, može se dogoditi da vaše telo to doživi kao stres, i kao odgovor – počne da luči hormone koji usporavaju metabolizam.

Kako da znate da li preterujete?

Gojenje nije jedini znak pretreniranosti.

Ako se tokom nedelje prečesto osećate umorno i razdražljivo, primetite da vam koža i kosa nepovoljno reaguju, osećate snažnu iscrpljenost i snažne napade apetite, pokušajte da smanjite intenzitet i učestalost treninga, i obavezno potražite savet stručnog lica.

Više na Budoar.rs

Možda Vam se takođe svidi:
Loading...