Kako se pravilno spava?

Miran i kvalitetan san neophodan je za normalno funkcionisanje i zdrav stil života.

869

Ipak, često nas pretekne ili obori, a ujutru se osećamo iscrpljenije nego posle čitavog radnog dana, i nemamo volje, ali ni snage da ustanemo iz kreveta.

Ovo su ZLATNA PRAVILA kvalitetnog sna:

1. Potrudite se da na spavanje uvek odlazite u približno isto vreme.

2. Dajte sve od sebe da svake noći spavate 7-8 sati. Sve što ne stignete da uradite uveče, ujutru ćete odmorni završiti mnogo brže.

3. Izbacite TV, računar, i laptop iz svoje spavaće sobe.

4. Nemojte se uspavljivati čačkajući mobilni telefon.

5. Nemojte sebi dozvoliti da pola noći prespavate zavaljeni na kauču u dnevnoj sobi. Navika uspavljivanja uz omiljeni opuštajući TV program jedna je od najlošijih za celokupno stanje vašeg organizma nakon buđenja.

6. Potrudite se da u spavaćoj sobi uvek imate malo lavande, čiji miris opušta i odmara.

7. Ustanovite svoje rituale pre odlaska na spavanje. Neka među njima budu:
-obavezno skidanje šminke,
-nanošenje kreme za noć,
-topla kupka, ili bar tuširanje,
-držanje stopala u vodi sa malo soli,
zogan masaža lica,
-istezanje.

8. Pre spavanja, dok ležite u krevetu , lagano u mislima „skenirajte”, osvestite, i opustite svaki deo tela.

9. Spavajte u položaju zvezde – na leđima, raširenih ruku i nogu.
Ako ujutru shvatite, ili vam partner kaže, da ste se tokom noći meškoljili, i zauzimali nepovoljne položaje spavanja, naredne noći postavite sa obe strane tela jastučiće, koji će vas, vremenom, navići da i bez njih spavate u željenom položaju.

 

10. Neka prvo što ćete uraditi nakon ustajanja bude sređivanje kreveta.
Istraživanja su pokazala da je ova aktivnost višeštruko korisna – pomaže vam da ujutru razbistrite i sredite misli, i lišava vas stresa i bezvoljnosti pri odlasku na spavanje naredne večeri.
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...