Legendarna Buba ide u istoriju

36

Volksvagen je objavio kako će proizvodnja popularnog modela završiti u njihovoj fabrici u Meksiku idućega jula nakon što se proizvedu slavljenički modeli.

Volksvagen će u julu 2019. godine prestati proizvoditi Bubu, automobil najznamenitijeg dizajna na svetu, koji je decenijama privlačio poklonike širom sveta.

Buba ima svoje korene u nacističkoj Nemačkoj kada je stvoren „narodni automobil“, no postala je zvezda uspešnih Diznijevih filmova o automobilu po imenu Herbie.

Nakon decenije uspeha, prodaja je poslednjih godina padala, osobito na ključnom američkom tržištu jer se američki potrošači sve više okreću većim automobilima.

Volksvagen će, nakon skandala u vezi štetnih emisija dizel vozila i ogromnog investiranja u električna vozila, smanjiti raspon svojih modela te će se fokusirati na porodične i električne automobile.

Iz kompanije su saopštili da će zadnji modeli Bube biti dostupni u stilu kupea i kabrioleta.

„Gubitak Bube nakon tri generacije, nakon gotovo sedam decenija, izazvaće niz emocija mnogih obožavalaca“, rekao je Hajnrih Voebcken, izvršni direktor američke Volksvagen grupe.

Bubu je 1930. godine prvobitno dizajnirao legendarni inženjer Ferdinand Porsche – ime danas povezano sa brzim vozilima – po nalogu Adolfa Hitlera, koji je želeo jeftin i praktičan auto za masovnu proizvodnju dostupan nemačkom narodu. No, izbijanjem rata proizvodnja je zastala, fabrika je bila ozbiljno oštećena te je pala u ruke savezničkih snaga.

Proizvodnja je dobila zamah u kasnim četrdesetim godinama prošlog veka, a do 1955. na nemačkim putevima bilo je milion automobila.

Dizajn je zadobio međunarodnu slavu šezdesetih i sedamdesetih godina u filmovima sa Herbijem, trkačkim automobilom koji misli svojom glavom. Bio je popularan i u supkulturama šezdesetih, koje su hvalile male, praktične, ali i estetske kvalitete Bube.

Proizvodnja Bube je prekidana, pa ponovo oživljavana u nekoliko navrata tokom sedam decenija.

Redizajnirana „Nova Buba“ devedesetih godina prošlog veka pomela je američkog tržište – prodato je više od 80.000 vozila tokom 1999. godine.

Kompanija je poslednjih godina razmatrala mogućnosti modernizacije i električne verzije, no odlučili su se za prekidanje proizvodnje. Ipak, Voebcken nije u potpunosti isključio mogućnost da model jednog dana vaskrsne rekavši „nikad ne reci nikad“.

Volksvagen je tokom osam meseci 2018. godine prodao 11.151 Bubu, što je za 2,2 odsto manje u odnosu na isto razdoblje lane.

 

Izvor N1
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...