Skandalozno kakvim autobusom su hteli decu da voze na rekreativnu (FOTO)

830

BEOGRAD – Prilikom polaska na sedmodnevnu rekreativnu nastavu na Kopaonik, pedesetoro od oko 200 petogodišnjaka iz vrtića „Sveta Petka“ čekalo je sa roditeljima više od tri sata na novi autobus, jer je vozilo „Laste“ kojim je trebalo prvobitno da krenu na put bilo u užasnom stanju, piše „Blic“.

Kako su roditelji za ovaj list ispričali, sigurnosni pojasevi kojima su deca bila vezana, za sedišta su pričvršćena kesama.

Deca i roditelji su počeli da se okupljaju od 7.30 sati, a pola sata kasnije tri od četiri autobusa sa decom su se uputila na željenu destinaciju, dok je oko 50 mališana sa roditeljima ostavljeno da se smrzava zbog bezbednosnih pojaseva u autobusu autoprevoznika „Lasta“.

„U jednom trenutku neko od roditelja je video da ne rade pojasevi za vezivanje. Tačnije, deca su bila pričvršćena nekim kesama i trakama, dok se jednom od roditelja učinilo i da se vozač oseća na alkohol. Uradio je alko-test, ali isprva nisu hteli da nam pokažu rezultate testiranja. Ispostavilo se, međutim, da je alko-test bio negativan. Zbog svega toga smo odlučili da naše petogodišnjake ne šaljemo na put dok ne stigne novi autobus jer nam je bezbednost dece na prvom mestu“, ispričala je zabrinuta majka i dodala da su deca plakala. „Kako se rasplače jedno dete, počne i drugo. Radovali su se tom putovanju i ne razumeju kako i oni nisu krenuli kada i njihovi drugari. Vaspitačice su divne, pokušavale su da ih animiraju, dok smo mi, roditelji, gledali kako da rešimo nastali problem. Neki su bili besni, padale su i teške reči. U međuvremenu su se pojavili i policajci da provere da li je sve u redu.“

Iz „Laste“ su za „Blic“ potvrdili da je došlo do problema sa njihovim autobusom, ali i naglasili da je vozilo prošlo tehnički pregled.

„Svaki autobus SP „Lasta“ pre nego što dobije putni nalog za rad mora da prođe tehnički pregled u SP „Lasta“ kao i kontrolno pregled MUP Republike Srbije. Dva autobusa koja su jutros namenjena za prevoz dece iz vrtića „Sveta Petka“, postavljena su na vreme, u osam sati na traženu poziciju, a na primedbu roditelja da se na jednom vozilu pojasevi teže vezuju, SP „Lasta“ poslala je zamensko vozilo kojim su mališani krenuli ka Kopaoniku“, kažu za „Blic“ iz „Laste“.

To vozilo su, međutim, čekali čitava tri sata. Bilo je predloga, kažu roditelji, da sačekaju i krenu sutra na Kopaonik. Na pitanje zašto su tri sata čekali je bilo potrebno tri sata da se pojavi novo vozilo iz „Laste“ objašnjavaju da je razlog to što ostali već biti u vožnji, dodajući da zamensko vozilo obično stiže u roku od sat vremena, ali verovatno su ostali bili zauzeti – dodaju iz ovog autoprevoznika.

Inače, organizator ovog putovanja, agencija „Mag promet“, danas nije bila dostupna za komentar, piše „Blic“. Ta agencije je, kako kažu roditelji, poznata, jer su deca sa njima već putovala na izlet. I, tada je, međutim, tvrde bilo problema.

„Pre nekoliko nedelja deca su preko njih putovala na izlet u Svilajnac. I tada je bilo manjih problema, ali smo smatrali da nije toliko alarmanto“, rekli su roditelji.

Ni u vrtiću „Sveta Petka“ u okviru PU „Savski venac“ niko nije bio dostupan za komentar, ali u Sekretarijatu za obrazovanje i dečju zaštitu su obavešteni da je jedan autobus kasnio na rekreativnu nastavu zbog „nekoliko sigurnosnih pojaseva na sedištima koji nisu bili dobri“.

„Kontrola pre puta je uobičajena procedura i izuzetno nam je žao zbog kašnjenja, ali je jako važno da svi zahtevi koji se tiču bezbednosti dece budu ispunjeni. Ovakve situacije su moguće zbog izuzetno stroge kontrole bezbednosti koju zahtevamo jer je bezbednost prioritet i propusti u ovom segmentu su nedopustivi“, rekli su iz Sekretarijata.

Oni dodaju da se rekreativne nastave, izlete i slične aktivnosti organizuju predškolske ustanove u dogovoru sa savetom roditelja.

Direktor asocijacije turističkih acencija Juta, čiji je član i „Mag promet“, tvrdi na na ovu agenciju do sada nije bilo primedbi, ali da su svakako dužni da nadoknade deci i roditeljima.

„Oni postoje skoro 30 godina i specijalizovani su za đački turizam. Relativno korektno rade svoj posao, do sada nije bilo pritužbi. Sa druge strane, kada se završi program i ako se utvrdi da je bilo propusta, dužni su da nadoknade štetu. Pritom, ne mislim samo na novac, već i na propušteni obrok ili izlet. Što se tiče tih tehničkih neispravnosti, one svakako mogu da se dogode. U ovom slučaju, srećna okolnost je to što se to desilo pre samog polaska, te su deca čekala sa roditeljima“, rekao je Aleksandar Seničić, dodajući da je ovde veća odgovornost na samom autoprevozniku, jer su oni dužni da pošalju zamensko vozilo, a ne agencija.

Napomenuo je da je greška roditelja što su angažovali istu agenciju i prevoznika, iako su ranije imali sitnijih problema.

„Svi putnici bi u takvim momentima trebalo da se obrate nama ili turističkoj inspekciji“, zaključio je Seničić za „Blic“.

Izvor Blic
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...