Za sanaciju puta od Uba do Lajkovca država će izdvojiti još 10 miliona evra

202

UB/LAJKOVAC – Ponovno postavljanje asfalta na deonici Ub – Lajkovac platiće država jer od izvođača nije uzeta dovoljna bankarska garancija

Sanacija puta od Uba do Lajkovca biće plaćena iz republičkog budžeta, kažu za Danas u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Umesto da ga samo održava, država ponovo mora da gradi odnosno popravlja deonicu Koridora 11 od Uba do Lajkovca i na već potrošenih 100 miliona evra, dodatno izdvoji, kako kažu u Ministarstvu, 1,2 milijarde dinara, odnosno više od 10 miliona evra. Zbog toga što posao nisu prvobitno uradili dobro raskinut je ugovor sa domaćim kompanijama Planum i Putevi Užice, a bankarska garancije je naplaćena.

„Sanacija puta od Uba do Lajkovca biće plaćena iz republičkog budžeta. Od izvođača, preduzeća Putevi Užice i Planum, usled nepostupanja po nalogu za otklanjanje nedostataka, projektu za izvođenje radova na sanaciji i priloženoj dinamici radova, u periodu od 60 dana od uvođenja u posed, naplaćena je bankarska garancija u iznosu od tri miliona evra“,  objasnili su u Ministarstvu za dnevni list.

Međutim, ostaje nejasno ko će, i zašto ne oni koji su tu štetu načinili, platiti ostatak od sedam miliona evra. Odgovor na to pitanje se još uvek čeka, kao i na to da li će ove dve firme – Planum i Puteve iz Užica – država možda ponovo angažovati nekom drugom prilikom, piše Danas.

Ministarstvo građevinarstva je prošle godine podnelo krivičnu prijavu protiv bivšeg ministra infrastrukture Milutina Mrkonjića, kao i protiv nadležnih u građevinskim preduzećima Planum, PzP Beograd i Putevi Užice, zbog korišćenja neadekvatnog materijala prilikom izgradnje tog dela puta. Javne prozivke na relaciji sadašnja ministarka Mihajlović – bivši ministri Milutin Mrkonjić i Velimir Ilić se nastavljaju.

U međuvremenu, radovi na sanaciji povereni su kineskoj firmi Šandong, koja je, kako kažu u Ministarstvu, u skladu sa ugovorom dostavila bankarsku garanciju.

„Kineski izvođač, kompanija Šandong, koja već izvodi radove na Koridoru 11, na deonicama Obrenovac – Ub i Lajkovac – Ljig, preuzela je izvođenje radova na sanaciji nakon što izvođač koji je gradio auto-put, preduzeća Putevi Užice i Planum, nije postupao po nalogu za otklanjanje nedostataka“, istakli su u Ministarstvu građevinarstva, napominjući da je zbog toga što je Šandong već radio deonice 3 i 5 na Koridoru, ova kompanija „jedino efikasno i racionalno rešenje“ za ubrzani početak rekonstrukcije, kako bi se navedene deonice u izgradnji mogle pustiti u saobraćaj. Plan je bio da se sanacija završi do kraja novembra, međutim, ministarka je naknadno rekla da očekuje da sve bude gotovo do kraja godine.

Radi se, kako kažu, na 13 pozicija u ukupnoj dužini od 2,5 kilometra, a ugovorena vrednost radova na sanaciji ove deonice auto-puta je 1,2 milijarde dinara, sa PDV-om.

„Sredstva za rekonstrukciju će biti obezbeđena u budžetu, a naknada štete će biti potraživana od izvođača i ostalih odgovornih subjekata“, naglašavaju u Ministarstvu Zorane Mihajlović.

Iz Planuma i Puteva Užice Danasu niko nije odgovorio na pitanja zbog čega nisu završili deonicu puta koja im je poverena, kao i da li je tačno da su put uradili loše, sa neadekvatnim materijalima zbog čega je put popucao. Pitanja o situaciji na ovoj deonici uputili su i Putevima Srbije koji su nas preusmerili na preduzeće Koridori Srbije, gde su nam rekli da je odgovor koji smo dobili od Ministarstva „njihov zajednički“.

Puteve Srbije i Koridore pitali su i dokle se stiglo sa radovima u Grdeličkoj klisuri gde je tokom ove godine u nekoliko navrata dolazilo do obrušavanja potpornog zida. Odgovor na ovo pitanje došao je od resornog Ministarstva u kom su rekli da se radi 24 sata dnevno „svuda gde je bezbedno i gde može da se radi i noću“.

„Južni krak Koridora je praktično gotov, završeno je 98,2 odsto svih planiranih radova i očekuje se da će biti pušten za saobraćaj do kraja godine. Konkretno, to su radovi na galeriji, u zoni kosine 2. Prvi red šipova je postavljen, pomereno je više od 120.000 kubnih metara zemlje i drugog materijala – napominju u Ministarstvu građevinarstva i dodaju da je najvažnije da nema daljih pomeranja.

U Ministarstvu ističu da je izliveno 108 armirano-betonskih krovnih nosača i da se već sada može videti konstrukcija koja raste, jer su već uočljivi stubovi buduće galerije.

Izvor Danas
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...