Ko će finansirati prve linije od javnog značaja sa niškog aerodroma?

126

NIŠ – Pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zoran Ilić izjavio je danas da je Vlada Srbije obezbedila sredstva za finansiranje prvih avio linija sa niškog aerodroma od javnog značaja.

„U četvrtak bi Vlada Srbije trebalo da donese uredbu kojom će biti definisani regioni koji će imati pravo da koriste te linije do evropskih gradova“, rekao je Ilić novinarima na aerodromu „Konstantin Veliki“ u Nišu.

On je najavio da će uskoro biti raspisan javni konkurs za prevoznike koji će leteti na linijama od javnog značaja čime će biti omogućeno dodatno povezivanje Niša sa deset evropskih destinacija.

„Očekuje se da kompanija Er Srbija bude jedan od učesnika konkursa, ali nije isključeno da se na konkurs jave i druge avio kompanije“, rekao je Ilić.

Po njegovim rečima, od kada je niški aerodrom preuzela država, Vlada Srbije je u taj aerodrom uložila 256 miliona dinara, a od toga je 70 miliona dinara uplaćeno „Aerodromima Srbije“ za nabavku vozila za prihvat vozila u vreme snežnih padavina, kao i za nabavku tečnosti za odleđivanje i sprečavanje zaleđivanja.

Ilić je najavio izgradnju novog tornja na aerodromu „Konstantin Veliki“ u Nišu, u vrednosti od 5,5 miliona evra.

„Ove godine biće završena izrada projektne dokumentacije, a početak radova predviđen je za jul 2020. Završetak radova planiran je za decembar 2021. godine“, rekao je on.

Po Ilićevim rečima, novi toranj na niškom aerodromu gradiće se na dva hektara zemljišta koje je u vlasništvu Grada Niša.

„To zemljište je prethodno rukovodstvo aerodroma nameravalo da proda za 40 miliona dinara. Mi smo se dogovorili sa Kontrolom letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) da zakup te lokacije bude na 30 godina. SMATSA će mesečno plaćati niškom aerodromu zakup zemljišta od 50.000 do 80.000 evra, čime će aerodrom skoro pokrivati celokupne mesečne troškove zarada zaposlenih“, naveo je Ilić.

On je rekao da je u planu i produžetak piste na niškom aerodromu sa 2.500 na 2.800 metara, nakon što 2023. bude izgrađena železnička obilaznica i pruga izmeštena sa severne strane niškog aerodroma.

Ilić je ocenio da prelazak aeorodroma „Konstantin Veliki“ u Nišu u državno vlasništvo nije negativno uticao na njegovo poslovanje.

„Ni jedan zaposleni nije otpušten. Grad više nije mogao da ulaže u razvoj aerodroma i to je glavni razlog promene vlasništva. Nama je potreban aerodrom koji će raditi 24 sata dnevno“, rekao je on.

Po njegovim rečima, koncesioni ugovor zaključen sa kompanijom „Vansi erports“ nije razlog prelaska niškog aerodroma u državno vlasništvo.

On je rekao da bi ugovor sa tom francuskom kompanijom trebalo da bude objavljen u narednih mesec dana s obzirom na to da se privode kraju „podešavanja master plana“ i „usaglašavanja sa partnerom“.

Vršilac dužnosti direktora niškog aerodroma Dušan Knežević rekao je da će naredne godine početi proširenje aerodromske zgrade koja je prvobitno projektovana za prihvat 100.000 putnika, a aerodrom je prošle godine uslužio 350.000 putnika.

Izvor Beta
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...