Znamo koliko je Apple izgubio u prvom kvartalu 2019, a imamo i možda rešenje

Poslovni izveštaj Applea je vrlo indikativan...

176

Tehnološki gigant Apple objavio je da je u prvom fiskalnom kvartalu 2019. godine (koji se završio 29. decembra 2018. godine) zaradio 84 milijarde dolara, što je za pet odsto manje nego godinu dana pre. Kompanija je otkrila i razlog tome: ljudi kupuju manje iPhonea.

Tačnije, oko 15 odsto manje. To zvuči loše, ali je Apple i tako zaradio 52 milijarde dolara na prodaju telefona prošle godine. Ta činjenica ističe još nešto: možda smo dostigli tačku zasićenja iPhoneima, ali i drugim telefonima za sada. The Next Web prenosi da možda postoji i rešenje za to.

Kompanija je prvi put otkrila jedan zanimljiv podatak: 900 miliona korisnika u svetu koristi iPhone. To je zaista impresivan broj, a kada se na njega doda zaista velika cena poslednje generacije ovih uređaja, postaje vrlo logično zašto je Apple pretrpeo pad prodaje u 2018.

TNW primećuje da nije problem što Apple pravi skupe uređaje, već i što te cene ne prilagođava za tržišta van SAD. Kada pišemo u dolarima, iPhone XS Max ima početnu cenu od 1.100 dolara u SAD, dok je ona, na primer, u Indiji oko 1.500 dolara. Za tržište EU, cene iz dolara se samo pretvore u evra, dok je u Srbiji još gore, jer Srbija nije članica jedinstvenog tržišta, pa se onda evropska cena zbog taksi i poreza uveća i do 20 odsto.

Taj deo će se sada promeniti, pošto je izvršni direktor kompanije Tim Cook, čija zarada raste iz godine u godinu, rekao za Rojters da je ovo „ozbiljan problem“, pogotovo u zemljama čije su valute oslabljene u isto vreme kada je dolar jačao. To znači da će Apple podesiti cene za svoje telefone u budućnosti.

Treba reći i da je u ovom trenutku jako važno da Apple prodaje što više uređaja, jer njegov uslužni sektor cveta. On je prošle godine zaradio 10,9 milijardi dolara od kanala kao što su Apple Music ili App Store. Music je i dalje nedostupan u Srbiji, dok se korisnici Apple uređaja moraju registrovati na inostranu prodavnicu, od kojih su slovenačka i hrvatska najčešći izbor.

Apple se sada sprema da pokrene servis za video striming, a namerava i da svoje usluge otvori proizvođačima hardvera treće strane u želji da dođe do više ljudi. Šuška se i da Apple radi na pokretanju servisa za striming igara.

Kada se sve to uzme u obzir, jasno je zašto je Appleu važno da po svetu proda što više uređaja.

Ali, 2019. je tek pred nama i ostaje da se vidi šta će se sve desiti do septembra, kada Apple obično otkriva novu generaciju telefona.

Kinezi su u naletu, Huawei je sada drugi najveći proizvođač telefona, Xiaomi i Vivo su jako popularni na velikim tržištima kao što je Indija i niko od njih ne kaska više za Appleom, već prave svoje inovativne uređaje.

Osim toga, očekuje se da će tržište Androida krajem godine biti zapljusnuto uređajima osposobljenim za 5G, dok se očekuje da se Apple pozabavi time tek generacijom iz 2020. Na sve to treba dodati da su skoro svi veliki igrači na tržištu proizvodnje telefona najavili uređaje sa savitljivim ekranom…

Biće ovo zanimljiva godina.

Izvor Techbrif
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...