Slučajno otkriće: Astronomi pronašli novu galaksiju (VIDEO)

U pitanju je galaksija koja je do tog trenutka bila "potpuno nepoznata ljudskom oku"

196

Grupa astronoma koja se bavila proučavanjem zbijenog zvezdanog jata primetila je da neke zvezde ne pripadaju posmatranom skupu, prenosi B92.

Ubrzo su utvrdili da su one deo obližnje galaksije koja je do tog trenutka bila potpuno nepoznata ljudskom oku.

Pošto se ne događa često da naučnici sasvim slučajno dođu do ovako velikih otkrića, zvezdano jato je ustupilo mesto novoj galaksiji, koja je u čast vođe tima dobila ime po njemu – Bedin I.

Navodi se da se o maloj i prilično staroj galaksiji, koja se nalazi na 30 miliona svetlosnih godina od naše, što je u kosmičkim uslovima prilično blizu.

Ona je deo Pavo sazvežđa, koje se vidi sa severne Zemljine hemisfere, a do sada nije primećena zbog toga što se nalazila u senci NGC 6752 zvezdanog jata koje je i bilo predmet prvobitnog istraživanja.

Novootkrivena galaksija je ne samo mala, već i prilično stara i izolovana, pa naučnici pretpostavljaju da je nastala pre nekoliko milijardi godina, što je čini savršenim kandidatom za proučavanja čiji je cilj da demistifikuju načine postanka galaksija.

Izvor B92