Sad znamo koliko je pala prodaja iPhonea u Kini – Apple mora hitno da se pozabavi poznatim problemima

Procenat je stvarno veliki, a problemi se više ne mogu ignorisati

168

Apple je pretrpeo pad od skoro 20 odsto (19,9) kada je u pitanju isporuka njegovih telefona u Kinu, prenose nalazi istraživačke kuće IDC, koje nam prevodi CNBC. Ovo je itekako imalo udela na zaradu kompanije prošlog meseca, kada je objavljeno da je zarađeno 13 milijardi dolara sa kineskog tržišta.

To je pad od čak 27 odsto u odnosu na godinu pre. Ukupno gledano, Appleov prihod od iPhonea pao je za 15 odsto. Naravno, zvanične podatke nemamo, jer je Apple u januaru saopštio da više neće javno objavljivati precizne podatke o prodaji, ali je naveo da su za pad krivi usporavanje ekonomije Kine, jačanje dolara, kao i trgovinski rat dve najveće ekonomske sile danas.

Na to treba dodati i činjenicu da se tržište pametnih telefona u svetu smanjuje, ali i da Kinezi prosto više nisu spremni da plaćaju toliko za telefone koji nisu mnogo bolji (ako uopšte) od pojedinih domaćih modela.

Ove probleme spremno je dočekao Huawei, koji je zabeležio porast od 23,3 odsto u istom periodu. Drugi kineski proizvođači ubeležili su takođe rast: Vivo od 3,1 odsto, a OPPO od 1,5 odsto. Huawei je inače najveća tehnološka firma u Kini, ali nakon hapšenja njene finansijske direktorke u Kanadi, lokalna podrška je očekivano skočila.

IDC je saopštio ono što već znamo i o čemu duže pišemo: nove generacije telefona tek su neznatno bolje nego prethodne, a drastično su skuplje, pošto su sada skoro svi (dakle, ne svi) flagship telefoni prešli granicu cene od četiri cifre.

„U 2018. godini nije bilo velikih inovacija koje bi navele korisnike da promene aparate po drastično uvećanoj ceni. U isto vreme, osetio se udar kineskog makro okruženja, ali i inovacije proizvoda domaćih proizvođača, koji su kupcima doneli više izbora. Sve to je dodatni razvoj Appleovog pada na kineskom tržištu“, navodi IDC.

Ova kuća je eksplicitno navela da je „visoka cena iPhone uređaja direktno dovela do pada Applea na tržištu Kine“, dok je nova, „odlična tehnologija“ Huaweija pomogla da domaća kompanija poveća prednost. Najjeftiniji uređaj poslednje generacije iPhonea košta 749 dolara, a najskuplja 1.449.

Videćemo kako će se Apple oporaviti od ovoga. Nije ovaj pad prodaje nešto što će mnogo poremetiti kompaniju iz Kupertina (Kina čini oko 20 odsto ukupnog profita Applea), ali može predstavljati potencijalno mnogo veći problem.

Apple sve svoje iPhone proizvodi u Kini, a stalno je pred sudom zbog raznih patenata i nije nemoguće zamisliti da izgubi neki spor i da proizvodnja prosto stane. No, to je najgori mogući scenario, ono što je realnije jeste da Tim Cook i upravni odbor Applea moraju da shvate da ne mogu uređaji da im toliko poskupljuju, a da nude toliko malo.

Izvor Techbrif
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...