Operateri: Dijaspora verovatno ostaje bez programa javnog servisa, razlog je ugovor RTS-a i Telekoma

88

BEOGRAD – Gledaoci u dijaspori mogli bi uskoro da ostanu bez programa javnog servisa Radio televizije Srbije (RTS) zbog odluke te kuće da prava distribucije programa u inostranstvu proda domaćoj kompaniji Telekom, koja je višestruko podigla cene, tvrde operateri.

Jovana Lukić, direktorka za odnose sa javnošću u Junajted (United) grupi, u okviru koje posluje SBB kablovski operater, rekla je za agenciju Beta da gledaoci u dijaspori verovatno neće moći da gledaju programe nacionalnog servisa preko platforme tog operatera Net TV zbog nerealno visokih cena koje diktira Telekom.

„Povećanjem cena na 1,2 evra mesečno po korisniku, što je 20 puta više nego do sada, Telekom je poslao poruku gradjanima da im nije važan njihov interes, a Junajted grupi da želi da bude jedini na tržištu“, rekla je Lukić.

Dodala je da „i pored želje da Junajted grupa svakom gledaocu u dijaspori omogući da gleda program RTS-a, Telekom je naredio da program mora da se prekine ako se ne prihvate te zahtevane, a nerealne i netržišne cene“.

Junajted grupa, prema njenim rečima, saradjuje sa ostalim nacionalnim servisima u regionu i Evropi koje su članice EBU (European broadcasters) i svi imaju slične cene, (kao i RTS ranije) i interes da javni servis prati što više ljudi u dijaspori.

„Telekom različito tretira gledaoce u dijaspori pa za emitovanje programa RTS u BiH za kablovsku televiziju traži cenu od 20 centi, za Crnu Goru jedan evro, a za Sloveniju i evropske zemlje 1,2 evra po potrošaču“, rekla je Lukić.

Ne postoji ni jedan razlog, kako je rekla za diskriminaciju gledalaca u zavisnosti u kojoj zemlji žive, već bi morali da programe RTS prate pod jednakim uslovima pošto ih gradjani već plaćaju preko pretplate i iz budžeta.

Takvim ponašanjem Telekom poziciju koristi, ocenila je Lukić, kao konkurentsku prednost.

„RTS se ponaša nezainteresovano prema gledaocima u dijaspori jer je prodao prava distribucije programa u inostranstvu za samo pet miliona evra godišnje iako ga gradjani i budžet Srbije finansiraju sa 90 miliona evra godišnje“, rekla je Lukić.

Dodala je da profit ne može biti primarni cilj poslovanja javnog servisa koga finansiraju gradjani.

„Novom cenovnom politikom Telekom želi da bude provilegovan na tržištu u dijaspori“, kazala je Lukić i navela da to dokazuje i to što je Telekom nedavno kupio kompaniju GSS MEDIA koja je konkurencija platformi Net TV, a da gradjani Srbije o tome nisu ni informisani.

U Telekomu su za agenciju Beta su rekli da je ta kompanija pobedila na javnom pozivu i time stekla prava na distribuciju RTS-ovih programa u zemlji i inostranstvu za mesečnu nadoknadu od 401.000 evra.

„Cena distribucije RTS programa je tržišna jer vlasnici prava i mnogo manje gledanih kanala naplaćuju slično ili više za distribuciju programa“, naveli su u Telekomu.

Istakli su da je cena formirana i na osnovu finansijskih obaveza prema RTS-u.

„Krajnja cena koju gledalac plaća ne zavisi od nas već od provajdera jer, primera radi, ako je naša cena za provajdera 1,2 evra po korisniku, on tu istu uslugu od krajnjeg korisnika naplaćuje oko 15 evra i time ostvaruje značajnu zaradu“, naveo je Telekom, odgovarajući na pitanje da li je tačno da je cena podignuta na 1,2 evra.

RTS je u odgovoru Beti istakao da je ugovor sa Telekomom sklopio u septembru 2018. godine jer je pobedio na javnom pozivu i time stekao pravo reemitovanja programa RTS preko platformi u njegovom vlasništvu i platformi drugih operatera.

Na pitanje da li se postoji bojazan da će zbog tako velikog poskupljenja pasti gledanost programa u inostranstvu ta medijska kuća je navela da je napravila platformu RTS Planeta i tako učinila da celom svetu bude dostupno 11 televizijskih, četiri radijska kanala i veliki deo arhive.

„Svako ko ima internet može da gleda te programe u inostranstvu po mesečnoj ceni od 4,99 evra, 24,95 evra za šest meseci i 49,99 evra godišnje“, naveo je RTS.

U toj medijskoj kući rekli su da bez naknade „svako može na RTS Planeti da gleda RTS Svet, deo arhive, priče iz 26 gradova i sluša četiri radijska kanala“.

Kako navode u javnom servisu, ugovor sa Telekomom je odobrila Komisija za zaštitu konkurencije Srbije.

United Grupa je najavila da će pokrenuti pravne postupke pred sudovima i nadležnim organima u Srbiji i zemljama Evropske unije.

Izvor Beta
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...