Narodna stranka: Samo jedan čovek iz uprave „Železnica“ svakog dana trošio 5.000 dinara u kafani

71

BEOGRAD – Narodna stranka pozvala je danas Ministarstvo saobraćaja i infrastrukture i ministarku Zoranu Mihajlović da konačno uvedu red u Železnice Srbije, jer zbog „javašluka i razbacivanja ogromnih suma novca na službene ručkove rukovodilaca“ nema dovoljno sredstava za uređivanje pružnih prelaza na kojima ginu građani.

„Samo jedan čovek iz uprave ‘Železnica Srbije’ je tokom jedne kalendarske godine na službene ručkove potrošio 1,8 miliona dinara, što znači da je svakog dana, računajući i subote i nedelje, u kafani prosečno trošio 5.000 dinara. Godišnji račun za reprezentaciju u Železnicama iznosio je čak 56 miliona dinara“, navedeno je u sapštenju Resornog odbora Narodne stranke za saobraćaj.

Odbor Narodne stranke za saobraćaj naveo je da je „unutrašnja kontrola Železnica istakla u svom izveštaju da je neophodno utvrditi krivičnu odgovornost pojedinaca zbog osnovane sumnje da su zloupotrebili službena ovlašćenja i družnosti i nesavesnim radom doprineli nenamenskom trošenju budžetskih sredstava, ali su oni unapređeni i postavljeni za članove skupština preduzeća ‘Srbija voza’ i ‘Infrastruktura železnice Srbije'“.

Navodeći da u Srbiji ima oko 2.000 pružnih prelaza, od kojih većina nema polubranike, a postojeći polubranici su u veoma lošem stanju i često se kvare, stranka je navela da ogroman broj putnih prelaza na kojima više nema zaposlenih koji upravljaju prelazima i koji su predstavljali delimičnu sigurnost za saobraćaj, pa je prelaženje preko pruga veoma rizično.

„Svaki pružni prelaz u Srbiji mora da bude jasno obeležen i osiguran. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je nadležno za drumski i za železnički saobraćaj i dužno je da odgovori građanima na pitanje šta se zaista dogodilo na putnom prelazu ‘Medđurovo’ i kako je došlo do nezgode“, naveo je odbor Narodne stranke za saobraćaj.

Kako je navedeno, na velikom broju pruga obavljaju se remonti i velike popravke uz ugovorene izuzetno visoke cene radova, „što izaziva sumnju da je reč o kriminalu i korupciji na železnici“.

„Remonti su nekvalitetni i rokovi se probijaju, a ispostavljaju se i računi za neizvršene radove i za neplanirane radove. Primer je faktura u vrednosti od 200.000 evra za sečenje 10.000 stabala na potezu od stanice Topčider do stanice Rakovica“, naveo je odbor Narodne stranke za saobraćaj.

Izvor Beta
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...