Botovi na Tviteru, evo nekoliko načina kako da ih prepoznate

44

Takmičenje velikog broja sistema u detekciji botova na Tviteru, koje je pokrenula Agencija za razvoj naprednih istraživačkih projekata, uspelo je da ukaže na ključne kriterijume za prepoznavanje lažnih naloga.

Učesnici takmičenja opremili su svoje sisteme tako da identifikuju lažne naloge koristeći pet glavnih tačaka pri obradi podataka. Sistemi koje su dobili kao rezultat daleko su od savršenih, budući da je najbolji funkcionisao samo 40 odsto vremena, ali ipak otkrivaju najbolje načine za uočavanje bota na Tviteru.

Njihov zaključak je da bi uspešnu detekciju trebalo da garantuje oslanjanje na sledeće tačke: 1. Korisnički nalog Najjednostavniji način da saznate da li je neki nalog lažan jeste da proverite profil, budući da najrudimentarnijim botovima nedostaje slika, link ili bilo kakva biografska informacija.

Sofisticiraniji bot će možda koristiti sliku koju je ukrao sa mreže ili neko korisničko ime koje je već automatski generisano. 2. Sintaksa tvita: Mašinama je i dalje neverovatno teško da upotrebljavaju ljudski jezik. Tvitovi nekog bota mogu razotkriti njegovu algoritamsku logiku, budući da su uglavnom neoriginalni i repetitivni, ili koriste odgovore koji su uobičajeni za takozvane chatbot programe. 3. Semantika tvita: Botovi se uglavnom prave sa specifičnom svrhom na umu, pa mogu biti previše opsednuti nekom posebnom temom.

Recimo, mogu da objavljuju isti link iznova i iznova ili tvituju o malo čemu drugom. 4. Ponašanje tokom vremena: Posmatranje tvitova tokom vremena može takođe da vodi do razotkrivanja botova. Ukoliko neki nalog tvituje neverovatnim tempom, u neuobičajeno vreme, ili čak previše redovno, to može biti dobar znak da je u pitanju lažnjak. Istraživači su, takođe, uočili da lažni nalozi često odaju nekonzistentan stav prema temama tokom vremena. 5. Odlike mreže: Dinamika mreže nije vidljiva većini korisnika, ali može otkriti dosta o nekom nalogu.

Botovi mogu pratiti samo nekoliko naloga ili mogu biti praćeni od strane mnogih drugih botova. Tonalitet tvitova nekog bota takođe može biti nepodudaran sa onim tvitovima sa kojime je povezan, što samo ukazuje da ne postoji prava društvena interakcija.

Izvor Danas
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...