Ogroman korak napred: AI tim pregazio šampione u video-igrama! (VIDEO)

Agresivno, nemilosrdno, nepogrešivo

61

OpenAI, organizacija za istraživanje veštačke inteligencije ima razloga za zadovoljstvo, jer može da se pohvali nečim što do sada niko nije uradio. Naime, njen AI sistem uvežban da igra kompleksnu stratešku video-igru Dota 2 pobedio je svetske prvake u e-sportsu.

To je veliki napredak u odnosu na prošli put, kada je uspeo da pobedi poluprofesionalce.

Takmičenje se održalo u San Francusku i nazvano je OpenAI Five Finals, što je bio poslednji put da je organizacija javno demonstrirala svoj sistem. Dakle, epsko finale.

Sa ljudske strane takmičili su se najboljih pet profesionalaca iz tima OG, koji je prošle godine osvojio najprestižniju e-sports nagradu prošle godine, kada je slavio na prvom Dota 2 turniru The International, čiji je ukupni nagradni fond 25 miliona dolara.

OG je igrao protiv pet AI botova treniranih sistemom deep reinforcement learning (duboko utvrđeno učenje), koje su kontrolisali nezavisni nivoi istog sistema. Utvrđeno učenje je suštinski pristup samounapređenju putem pokušaja i grešaka, u kome se AI ubaci u okruženje bez ikakvog znanja ili razumevanja kako igra radi, a onda provodi mnogo vremena učeći koristeći sistem nagrada, kao i druge mehanizme.

Ovaj nastup je ubedljivo najkvalitentnija demonstracija mogućnosti tima OpenAI Five, koji je prošlog avgusta tesno poražen od nešto slabijeg tima. Jedan od suosnivač organizacije, Greg Brockman, koji je i izvršni tehnološki direktor, rekao je da se ovaj sistem unapređuje tako što igra sam sa sobom u ubrzanom virtuelnom okruženju.

„OpenAI Five radi na pogon dubokog utvrđenog učenja, što znači da ga mi nismo programirali kako da igra, mi smo ga kodirali kako da uči. U svojih 10 meseci postojanja, odigrao je 45.000 godina Dote 2. To je stvarno mnogo – i nije mu još dosadio”, objasnio je Brockman, a preneo Verge.

Veštačka inteligencija do sada je pobeđivala ljude u šahu, što može da učini prostom metodom „čiste sile”, odnosno broja kombinacija koji može da izračuna. Posle toga je otišao korak dalje i uspeo je da pobedi svetskog prvaka u dalekoistočnoj igri go, koja je kompleksnija od šaha i zahteva kreativnost.

Dota 2 je izuzetno složena strateška igra, u kojoj postoji više od 100 jedinstvenih karaktera, zatim postoji razgranati sistem veština i predmeta, kao i zaista ogroman broj varijabila tokom bilo kog trenutka igre. Zbog toga je OpenAI dobio određene granice u borbi protiv ljudi, od kojih je najznačajnija broj heroja koje svaki tim može da koristi tokom meča.

U ovom slučaju, oba tima su mogla da biraju između 17 heroja. OpenAI je takođe smeo da koristi mod igre zvani „Captain‟s Draft”, koji dozvoljava svakom timu da strateški protivniku zabrani da bira likove pre tačno ugovorenog redosleda. Ovaj mod omogućava kapitenu tima da izgradi dobre kombinacije veština za svoj tim, ali i da napravi kombinacije koje mogu da budu dobra kontra slabostima protivničkih likova u trenutku kada ekipe počnu da biraju.

Kao i u prethodnim mečevima, protivnicima je onemogućeno da koriste „skilove” prizivanja i iluzije, koje bi dodatno komplikovale igru i unosile nove varijabile u smislu kopija heroja i jedinstvenih bića za koje sistem još nije treniran.

Kada se izuzmu ta ograničenja, partije su igrane u standardnom Dota 2 formatu. Cilj igre je da se unište protivnički „ancients”, odnosno veliki toranj na kraju teritorije svakog tima, koji postaje ranjiv tek kada tim uništi manje kule tokom jedne partije. Kule napadaju i brane timovi heroja koji se sukobljavaju na mapi.

U prvom meču dana OpenAI Five je iznenadio OG i pobedio koristeći nekoliko agresivnih taktika, uključujući i neobičnu taktiku da koristi resurse da odmah oživi poginule heroje, čak i u početku meča. Brockman je primetio da OpenAI voli da koristi strategije koje donose kratkoročnu dobit, čime je otkrio svoju slabost da ne može da dugoročno planira, što ljudi obično rade i na šta se oslanjaju da bi pobedili na kraju.

Ipak, rana potrošnja novca na oživljavanje heroja se isplatila timu, jer je OpenAI stekao prednost koju OG prosto nije uspeo da prevaziđe u meču koji se razvukao na 30 minuta.

Brockman je ranije tvitovao: „Videli smo da se ovo stalno dešava u test partijama: botovi kupuju odmah, ljudi se smeju, a onda ljudi izgube. Teško je znati da li će se i ovde desiti”.

E, pa desilo se. Onda je usledila druga partija i tu je AI sistem bio još bolji, jer je stekao prednost već u prvih nekoliko minuta, a onda je nemilosrdno napredovao ka ljudima dok nije pobedio za nešto više od pola vremena koliko mu je trebalo za prvi meč.

Mike Cook, pasionirani igrač „Dote” i posmatrač čija je specijalnost mešavina AI-ja i dizajna igara, primetio je kako je OpenAI počeo neuobičajeno agresivno drugi meč, ali i kako je OG malo radio da se bori protiv napretka na mapi. Cook je posebno primetio kako je OpenAI uspeo dobro da iskoristi izbor heroja.

„Verovatno je već sve gotovo, nažalost. OpenAI ima četiri od prvih pet heroja rangiranih po vrednosti. Posle 10 minuta, ovo je stvarno loša situacija za ljude protiv botova”, tvitovao je on.

Ova pobeda nije samo razlog za slavlje organizacije OpenAI, već i svedočanstvo njenom pristupu učvršćenog učenja i opštoj filozofiji oko veštačke inteligencije i miljokaza koje postavlja. Ovaj istraživački tim više neće obavljati javne demonstracije svojih AI botova, već će raditi na softveru koji će dozvoliti ljudima da sarađuju sa OpenAI Five timom u realnom vremenu.

Ljudi će moći da igraju protiv OpenAI Five ili sa njima u timu. Sistem će tako moći da uči od njih u realnom vremenu, od jedinstvenih, nepredviđenih i neuobičajenih strategija. Ova platforma za javno igranje zvaće se Arena i biće otvorena na tri dana od 18. aprila.

Ako volite Dotu, pogledajte oba meča:

Izvor Techbrif
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...