Ukoliko prodavac daje kraću garanciju – pazite se prevare!

505

Zahvaljujući Zakonu o zaštiti potrošača, koji je na snazi već nekoliko godina, odnos između potrošača i trgovaca drugačiji je nego ranije, piše Dnevnik.

I jedni i drugi sada znaju više o svojim pravima, ali i obavezama, pa se u situacijama u kojima potrošač, odnosno kupac reklamira neki proizvod, rešenje traži dogovorom.

Kako bi znali na šta imaju pravo kada kupe neki proizvod, najbolje bi bilo da se potrošači dobro informišu o tome, ali treba znati i da trgovac ima obavezu da kupca tačno i precizno informiše kakva su mu prava kad kupi neki proizvod.

Inače, za one koji to ne učine, kazne su velike i kreću se od 300.000 do 2.000.000 dinara.

Iako najveći broj prodavaca radi savesno i u skladu s propisima, svakako da ima i onih koji pokušavaju da ih zaobiđu zbog, slobodno bi se moglo reći, malog ćara.

Jer, kako drugačije razumeti to što ima trgovaca koji kupcu, nakon kupovine nekog električnih uređaja, kažu ili daju papir s obrazloženjem da proizvod ima očekivani vek upotrebe godinu dana i pri tome izlaze iz zakonskih okvira zaobilazeći istinu pošto je minimalni zakonom propisan garantni rok dve godine.

Trgovci koji tako nešto rade – rade nepropisno jer čak i prilikom kupovine malog električnog uređaja, koji ne košta mnogo, ali ipak košta, kupac ostvaruje to pravo u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.

Uz to, garantni rok od dve godine nije nešto što prodavac daje kupcu, već je to prosto zakonom propisano, baš kao i to da garancija ne može biti kraća od tog vremenskog perioda.

Po rečima pravnog savetnika u Udruženju za zaštitu potrošača Vojvodine Marka Dragića, garancija od dve godine je zakonski propisana, a da bi kupac imao pravo da je iskoristi, potrebno je da poseduje fiskalni račun, slip ili neki drugi dokaz o kupovini konkrentnog proizvoda, a to može biti i ček, izvod iz banke ili kopija računa.

Nijedan trgovac ne može i ne sme da skrati vremenski rok u kojem važi garancija i ukoliko se tako nešto desi kupac može da se obrati tržišnoj inspekciji koja je nadležna za takve situacije, kaže Dragić.

Kako dodaje, ukoliko se to i potvrdi, kazna za taj prekršaj ide i do dva milona dinara.

Iako garantni rok ne može da bude kraći od dve godine, prodavac ili trgovac ako želi, može da produži garanciju, a na tako nešto odlučuje se sve više prodavaca ili proizvođača. Naravno, za to imaju interes pošto je konkurencija na tržištu velika i potrošači su u prilici da izaberu najbolju ponudu, odnosno da kućne aparate kupuju i onim prodavnicama u kojima su trgovci spremni da produže trajanje garancije.

U tom slučaju reč je o komercijalnoj garanciji i tada prodavac ili proizvođač kupcima obezbeđuje neke dodatne pogodnosti.

Izvor Dnevnik
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...