Google iznenadio novim vestima, da li je to zaokret u politici kompanije?

Stvarno nismo očekivali ovako nešto od Googlea

88

Google se sprema da u utorak otvori svoj developerski festival Google I/O, ali je već objavio jednu veliku i značajnu novost: (verovali ili ne) uskoro će početi automatski da briše vaše podatke!

Ovo nisu nekakve neproverene glasine, već je to vest koju su na zvaničnom blogu Googlea posvećenom bezbednosti i sigurnosti napisali David Monsees i Marlo McGriff, produkt menadžeri za Google pretragu, odnosno mape. Prema njihovim navodima, kompanija je tako odgovorila na zahteve korisnika, koji su tražili da upravljanje podacima i podešavanjima privatnosti bude jednostavnije.

„Već možete da na svom Google nalogu dođete do jednostavnih kontrola „uključeno/isključeno‟ kada je u pitanju istorija lokacija (Location History), kao i aktivnosti na internetu i sa aplikacijama (Web&App Activity), a ako se odlučite na taj korak, možete izbrisati deo tih podataka ili sve te podatke manuelno”, navodi se u blog postu.

Ono što će biti novo i što će uskoro biti „live” jeste opcija da korisnici sami mogu da biraju koliko dugo će Google čuvati njihove podatke.

Ove kontrole bi trebalo da stignu u narednih nekoliko nedelja i odnosiće se na istoriju lokacija, kao i za aktivnosti na internetu i sa aplikacijama za početak. Korisnici će moći da biraju ograničenje u trajanju od tri meseca do 18 meseci, posle čega će se podaci automatski brisati. Ovo već možete manuelno uraditi, ali opcija sa automatskim brisanjem se odavno čeka i nešto što se traži od Googlea.

To je ponovo bilo u centru pažnje medija prošlog leta, kada je otkriveno da je Google navodno čuvao lokacije i pratio korisnike čak i kada bi se oni odlučili da isključe tu opciju, ali i zato što je manuelno brisanje, prema mišljenju nekih korisnika, bilo komplikovanije nego što bi trebalo da bude.

Naravno, ne žele svi da brišu ove podatke, jer, kao i većina stvari na internetu danas, ljudi mogu da biraju između privatnosti i funkcionalnosti. Odnosno, prava ravnotežea između ta dva je ono što kompanije nekako ne mogu da uhvate, već se odlučuju za jedno ili drugo.

Google kaže da ovi podaci „mogu da učine proizvod korisnijim”, odnosno da mogu da vam preporuče restorane ili da nastavite sa pretragom tamo gde ste stali. Kada su u pitanju Mape, lokacija daje sasvim novi nivo funkcionalnosti ove aplikacije, jer pokazuje gde su gužve i preporučuje vam najbolje deonice. To zna svako ko koristi ovu aplikaciju i vozi svoje vozilo kroz velike gužve, kakve su, na primer, ovog proleća u Beogradu.

Čini se da je Google ovime napravio ustupak rastućem pokretu u svetu da se velike IT kompanije ograniče i da im se uvede regulativa, jer se misli da imaju mnogo moći. Google važi za jednu od najagresivnijih kompanija kada je sakupljanje podataka korisnika u pitanju, a taj pristup je više puta kritikovan, čak i sa visokih pozicija.

Prvi čovek giganta Apple, Tim Cook nazvao je ranije „gomilom gluposti“ objašnjenje da velike tech kompanije moraju da sakupljaju mnogo podataka da bi pružale bolje usluge.

Izvor Techbrif
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...