Mihajlović: Ovo je moderan auto-put na najtežem gradilištu u Evropi

316

BEOGRAD- Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je da je puštanje celog južnog kraka Koridora 10 pobeda graditelja koji su izgradili moderan auto-put na najtežem gradilištu u Evropi, ali i pobeda Srbije, koja završava svoj najveći infrastrukturni projekat.

„Danas Srbija treba da bude ponosna, i naši građevinari, koji su izgradili veličanstven auto-put na najlepšoj i najtežoj deonici u Evropi, ali i svi naši građani, jer za Srbiju nema važnijeg puta od Koridora 10. Uspeli smo da završimo najveći projekat u zemlji, koji se radio 30 godina i bez kojeg ni region ni Evropa nisu mogli biti u potpunosti saobraćajno povezani“, navela je ministarka.

Kako je rekla, završetkom Koridora 10 od Horgoša do Preševa otvorena je nova stranicu i više, dodala je, ne gledamo unazad, već samo napred, ka novim projektima, ka povezivanju, bržem razvoju i boljem životu građana.

Brnabić: Završetak Koridora 10 ima simbolično značenje – njime se povezujemo sa Evropom

Obraćajući se na lokaciji Momin kamen predstavnicima izvođača, alpinistima koji su radili na izgradnji i novinarima, Mihajlovićeva je rekla da je u pitanju jedna od najlepših i najtežih tačaka na trasi kroz Grdeličku klisuru.

„Da bismo danas mogli da prođemo ovuda, bio je potreban ogroman rad minera i alpinista koji su uklonili veliki deo ovog brda višeg od 110 metara, sa više od 100 miniranja i potrošenih 100 tona eksploziva. Odavde je uklonjeno više od 650.000 kubika kamena, odvezeno je čak 65.000 kamiona prepunih kamena, koje kad bismo poređali u kolonu, njen početak bi bio na Horgošu, a kraj u Preševu i još koji kilometar dalje“, rekla je Mihajlovićeva.

 

Vučić o Koridoru10: Ovo je dan za istoriju, završili smo ono što niko godinama nije uspeo (VIDEO)

Ona je zahvalila predsedniku Srbije zbog njegove podrške tokom celog projekta i spremnost da pomogne u rešavanju problema, dodajući da će „sve što je na ovoj lokaciji ući u knjige, možda i u legende, poput onih koje već postoje o ovom mestu“.

„Nema vojske koja ovde nije prolazila, ovo je mesto velikih ljubavi i nesreća. Kamen na kojem stojimo danas nalazi se i na vojničkom groblju naših Solunaca na Zejtinliku. Nekad je na ovom mestu stajala stena, kamena statua devojke sa korpom, Mome, koja je zbog nesrećne ljubavi ovde i nastradala. Ona istorija koju danas pišemo i koja će ostati iza nas jeste priča o hrabrim i sposobnim graditeljima koji su kroz Momin kamen, koji su zvali i “zla dolina“ i “balkanska lepotica“, izgradili najmoderniji auto-put i na to treba da budemo ponosni“, rekla je Mihajlovićeva, a navodi se u saopštenju iz njenog kabineta.

 

Vučić radnicima: Ako ste mislili da ćete da se odmarate… (FOTO)

Navodi se još da je auto-put kroz Grdediličku klisuru dugačak 26,34 kilometra, da je utrošeno 210.868 tona asfalta, 654.000 kubika kamena uklonjeno je sa Mominog kamena.

Na toj deonici je izgrađeno 36 mostova, ugrađeno 15.146 metara potpornih zidova, 7.500 m je ukupna dužina izgrađenih kosina.

Dužina svih mostova na toj deonici je 5,798 metara, a 2.949 metara dužina je tunela Predejane i Manajle i galerija.

Najduži drumski tunel Manajle dug je 1.808 metara, a izgrađeno je 1.500 metara potpuno nove pruge kroz Grdeličku klisuru.

Novoizgrađenog magistralnog puta je 800 metara, 645 metara je dužina najdužeg mosta Vrla, 62 metra je visina najvišeg stuba na mostu Vrla, a dve nove petlje su kod Predejana i Vladičinog Hana.

Možda Vam se takođe svidi:
Loading...