Iz nekog razloga nismo iznenađeni: Aplikacije protiv nesanice mogu da izazovu – nesanicu!

Ne uvek, ali ne i zanemarljiv broj puta

16

Svi koji su noću često budni i pate od nesanice pokušavali su da pronađu razne načine da spavaju noću, sa manje ili više uspeha. Mnogi se okreću aplikacijama i internet, što smo vam i mi preporučivali, ali sada se ispostavilo da i to može da donese sasvim neželjene rezultate.

Naime, aplikacije za mobilne telefone koje prate spavanje i koje bi trebalo da poboljšaju san proizvode suprotan efekat, jer ljudi postaju toliko anksiozni i opsednuti da razvijaju nesanicu, rekao je jedan istaknuti neurolog.

Doktor Guy Leschziner, specijalista za poremećaj sna i konsulstat u Guy bolnici u Londonu, prezentovao je ove rezultate na naučnom festivalu u Čeltenamu, a preneo je Gardijan.

„Susreli smo se sa mnogim ljudima kojima se pojavila značajna nesanica posle korišćenja aplikcija za praćenje spavanja, ili posle čitanja koliko je loše po zdravlje da se ne spava dovoljno. Veliki procenat ljudi koji dođu u bolnicu zbog nesanice pokazuju nam podatke o obrascima svog spavanja i često oklevaju da obrišu aplikacije. Jako je teško ubediti ih da ih ne koriste“, rekao je Leschziner.

Velika većina ovih aplikacija nije klinički dokazana, a prati samo pokrete, tako da ne donosi prave podatke o kvalitetu sna, dodao je on.

„Moj stav o aplikacijama za praćenje spavanja je prilično ciničan. Ako se probudite umorni, a noćni san vas nije osvežio, onda znate da imate problem. Ako se budite svakog dana i osećate se sveže, budni ste tokom celog dana i spremni ste za spavanje svake noći u isto vreme, onda verovatno spavate dovoljno i ne treba vam aplikacija za to“, rekao je ovaj lekar i naučnik.

Slične brige istaknute su i posle serije studija objavljenih prošle godine u Čikagu. Tamošnji tim opisao je pacijente koji su koristili aplikacije za mikromenadžment svog spavanja, koji su razvili poremećaj zvani ortosomnija.

Svi istraživači i lekari govore da ne postoji optimalno vreme spavanja, a da je smernica o osam sati samo okvirna za većinu ljudi. Postoje oni kojima prirodno treba manje sna, a kojima, na primer, aplikacije govore da ne spavaju dovoljno, što dovodi do fenomena zvanog „nocebo“, odnosno kad pacijenti razviju negativne simptome samo zato što ih očekuju.

Izvor Techbrif
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...