Ove ulice u centru Beograda počinju da se renoviraju od 15. juna

555

Za dva dana počinje rekonstrukcija i uređenje saobraćajnica – Kraljice Marije, 27. marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana, koridor dugačak 2.943 metra.

Kako za „B92“ otkriva glavni gradski urbanista Marko Stojčić, urediće se i raskrsnica cara Dušana – Tadeuša Košćuška i uređenje platoa u zoni raskrsnice ulica Džordža Vašingtona i Palmotićeve. Predviđeno je da radovi traju do Nove godine, a za ovu investiciju iz gradske kase izdvojiće se 2,36 milijardi dinara (bez PDV-a).

TANJUG/ FILIP KRAINCANIC

Projekat rekonstrukcije i uređenja saobraćajnice obuhvata saobraćajne površine, komunalnu infrastrukturu, tramvajske koloseke i kontaktnu mrežu.

„Predviđena je kompletna rekonstrukcija svih instalacija – elektroenergetske instalacije, vodovod, kišna kanalizacija, saobraćajna signalizacija. Na svim raskrsnicama biće postavljene kamere za video-monitoring. Predviđena je nova kontaktna mreža, novi stubovi kontaktne mreže predviđeni su i za postavljanje svetiljki javnog osvetljenja, svaki stub će imati po 2 svetiljke, jedna ka kolovozu i jedna ka trotoaru, nova rasveta je led rasveta. Na platou u Palmotićevoj ulici predviđena je ambijentalna rasveta“, za B92 priča Stojčić.

Radovi se izvode prema sledećim deonicama:

1. Ruzveltova – Starine Novaka

2. Starine Novaka – Takovska

3. Takovska – Bulevar despota Stefana

4. Bulevar despota Stefana – Francuska

5. Francuska – Kralja Petra

6. Kralja Petra – Tadeuša Košćuška

Glavni gradski urbanista objašnjava da je, prema prvobitnom planu, uređenje ovih ulica trebalo da počne 5. maja. Međutim, zbog radova na više lokacija u prestonici, početak radova je pomeren za 15. jun.

„Završava se školska godina, građani idu na godišnje odmore i GSP prelazi na letnji režim saobraćaja. Očekujemo da će prve dve nedelje biti udarne, ali posle toga verujem da neće biti većih zastoja u ovom delu Beograda“, objašnjava Stojčić.

Prema njegovim rečima, rekonstrukcija nije mogla da se odlaže, jer je postojeća komunalna infrastruktura na ivici funkcionalnosti. A već narednih godina gradska uprava planira uređenje drugih strateških saobraćajnica.

Radovi su podeljeni u tri faze. U prvoj fazi, sređivaće se deonice 1 i 2, od Ruzveltove do Starine Novaka. Ti radovi će trajati 65 dana.

Druga faza počinje 20. avgusta, a radiće se deonice 3 i 4. Tom prilikom sređivaće se potez od Starine Novaka do Bulevara despota Stefana. Radovi na trećoj fazi treba da počnu 30. oktobra i trajaće 65 dana. U tom periodu biće rekonstruisana Ulica cara Dušana do Zoološkog vrta.

„Završni sloj na trotoaru i parkingu radiće se od kamenih ploča i kamenih ivičnjaka za oivičenje. Kolovozna konstrukcija je predviđena sa asfaltnim zastorom, a tramvajska konstrukcija za mešoviti saobraćaj sa završnim cement betonskim slojem“, objašnjava Stojičić.

Prema njegovim rečima, ozelenjavanjem je predviđena zaštita postojećih stabala prilikom izvođenja radova, dopuna drvoreda na mestima gde su sadna mesta bila prazna. Radiće se zaštitno oivičenje sadnih jama, odnosno otvora za stabla u zastoru, sa dva niza granitne kocke, radi dodatnog osiguranja od vozila, u zoni parking prostora.

„Što se tiče saobraćajne signalizacije, 21 raskrsnica je semaforizovana. One će raditi u adaptibilnom režimu rada svetlosnih signala. Trotoari i pešački prelazi projektovani su u skladu sa Pravilnikom o tehničkim standardima planiranja, projektovanja i izgradnje objekta, kojima se osigurava nesmetano kretanje i pristup osobama sa invaliditetom, deci i starim osobama“, priča sagovornik B92.

Ovakav ambiciozan projekat moraju da prate i drugi projekti. Prema Stojičićevim rečima, sledeće godine planirana je izgradnja garaže kod Bajlonijeve pijace. U doglednoj budućnosti bi se tražila lokacija za još jednu garažu.

Izvode se parking mesta sa upravnim parkiranjem. Kasnije, kada se izgrade garaže, rotiraće se parkiranje u produžni, odnosno paralelni sistem. Tada bi se otvorio prostor za dve biciklističke staze koje bi bile deo integrisane mreže biciklističkih staza.

Širok trotoar

Kolovozna površina biće široka devet metara sa tri saobraćajne trake. Pored njih uradiće se i dve mešovite saobraćajne trake (pored kretanja vozila JGP – a služe i za kretanje motornih vozila ) širine po 3,5 m. Vozila će se parkirati koso i paralelno sa spoljnih strana tramvajskih baštica, a između stabala postojećeg drvoreda. Trotoari će biti široki između 1,7 i 5,5 metara (najvećim delom od 2 do 3 metra)

Pojedine deonice na kojim se izvode radovi biće potpuno zatvorene za saobraćaj, osim sledećih raskrsnica u kojima će se odvijati saobraćaj u jednoj traci po smeru.

1. Takovska

2. Bulevar despota Stefana

3. Francuska

4. Dobračina

5. Kralja Petra

U fazi izrade asfaltnog zastora i one će biti zatvorene jednog vikenda (od petka u 22:00 do ponedeljka u 04:00).

Izvor B92
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...