Tragikomično: Čekali autobus celu noć, a onda su saznali da je sve vreme bio tu

355

Jedna devojka iz Kutine (podaci poznati redakciji) u sredu je prolazila kroz nezamislivo: poslodavcu u Nemačkoj, jednoj ozbiljnoj firmi u sektoru autoindustrije u kojoj je zaposlena, morala je da se izvinjava što tog jutra nije došla na svoje radno mesto, a neće niti cele nedelje jer je autobus firme Čazmatrans, koji je noć pre trebalo da vozi na liniji Zagreb – München – Ingolstadt – Nürnberg, na putovanje krenuo s pogrešnog perona te u Zagrebu, usred noći, na stajalištu broj 502 ostavio 35 putnika, piše Jutarnji list.

“Bilo je neverovatno. Nas 35 čekalo je na peronu broj 502, koji je bio označen na našim kartama i s kojeg i inače redovno ide ova linija, no autobus nikako nije dolazio. Prvo smo mislili da kasni pa smo se išli raspitivati na šalteru za informacije, no kad je već prošlo sat vremena od trenutka kad smo trebali krenuti na put, ponovo smo otišli na šalter za informacije gde nam nitko nije niti želio niti znao pomoći. Kad smo već bili posve očajni, neki od putnika pozvali su policiju”, ispričala je čitateljka Jutarnjeg lista.

Doduše, policajac tu nije niti mogao mnogo napraviti, ali je s dvoje putnika otišao do nadzornih kamera.

Na jednoj od njih vidi se peron 502 prepun putnika koji nervozno čekaju autobus za Nemačku koji ne dolazi, a potom je se drugom snimku vidi vozilo Čazmatransa koje stoji na pogrešnom peronu, onom broj 202, posve praznom, te vozača kako naslonjen na ogradu traži nešto na mobilnom.

Nešto nakon 22.45 sati, kad je bio zakazan polazak za Nemačku, autobus s perona 202je krenuo, a putnici s perona 502, nesvesni da njihov autobus odlazi, ostali stajati na peronu do dugo u noć, s time da su neki tamo čak i prespavali.

“Kad sam shvatila da ništa od autobusa, zvala sam roditelje koji žive u Kutini da dođu po mene. Doma sam došla u pola tri u noći, a niti četiri dana nakon slučaja niko mi se nije javio iz Čazmatransa kako bi se izvinio i obeštetio me. Pa šta je to? Mi smo svi platili karte i čekali do kasno u noć”, požalila se mlada čitateljka koja će do Nemačke, kaže, prvim avionom na kojem pronađe slobodno mesto.

Kad to već nije pošlo za rukom putnicima, pojašnjenje nemilog događaja od firme Čazmatrans dobio je Jutarnji list.

U toj kompaniji nisu puno okolišali: nekoliko sati nakon našeg poziva javili su se kako bi potvrdili da se u utorak 11. juna doista dogodila neugodna situacija, ali su dodali kako se dosad niko od njih pismeno nije požalio Čazmatransovoj službi za reklamacije.

“Istina je, naš je vozač zaista to veče autobusom krenuo s pogrešnog perona te dobar deo putnika ostavio u Zagrebu. Ipak, želimo naglasiti da krivac za ovaj slučaj nije naš vozač već jedan mlađi radnik iz kompanije Croatia bus koji je tog dana bio dispečer. On je pogrešno našeg vozača uputio na krivi peron te mu kazao kako ga čekaju dva putnika.

„Ne znamo tačno kako je došlo do ove pogreške, verojatno zbog mladosti i neiskustva mladiča, jer naš je vozač imao informaciju da je prodat znatno veći broj karata. No, kako se na peronu 202 u bus ukrcalo samo dvoje putnika, on se samo s njima zaputio put Nemačke, pokupivši kasnije još nekoliko putnika u Sloveniji”, pojasnili su iz Čazmatransa.

Dodali su da se svim putnicima koji su trebali putovati spornom linijom izvinjavaju te da ih planiraju obeštetiti pa ih mole da se kratkim prigovorom jave na njihov službeni email “reklamacije@cazmatrans.hr”.

O drami su obavešteni su i radnici firme Autobusni kolodvor Zagreb.

“Istina je da je autobus Čazmatransa samoinicijativno otišao s krivog perona. Radnici Autobusnog kolodvora bili su s putnicima i pokušali rešiti situaciju, no niko se od predstavnika prevoznika nije javljao, a s naše strane napravili smo što je u našoj moći, a to je povrat novca za kupljene karte i zbrinjavanje putnika drugim autobusima, kome je tako odgovaralo.

Upravi Autobusnog kolodvora se nije žalio niko, jedan poziv je bio upućen u Pozivni centar Zagrebačkog holdinga koji daje informacije i za Podružnicu, a nemamo saznanja da je pozvana policija”, poručili su.

Prema evropskim propisima, ako se putovanje na autobusnoj liniji dužoj od 250 km otkaže ili kasni više od dva sata, putnici imaju pravo tražiti nazad novac za kartu te tražiti besplatno putovanje do tačke s koje je autobus krenuo.

Ako im se takva mogućnost odmah ne ponudi, imaju pravo osim novca za kartu naknadno tražiti i odštetu u visini polovine vrednosti kupljene karte, a autobus im je dužan pokriti i troškove noćenja odnosno smeštaja, ako su ga zbog otkazivanja linije bili dužni koristiti.

Izvor Jutarnji
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...