Facebook kaže da raste broj korisnika, nezavisno istraživanje tvrdi sasvim suprotno

Realno je i bilo posle ovakve teške godine, ali da li imamo pravu sliku?

47

Facebook je pretrpeo veliki pad u korisnicima tokom prošle godine. Kompanija, međutim, sve vreme govori da je broj korisnika ostao „stabilan“, pa čak i porastao, prenosi Gardijan, pozivajući se na nezavisno istraživanje.

Facebook su u proteklih godinu dana potresli brojni skandali. Prvi među njima bio je kada je marta 2018. obajvljeno da je Cambride Analytica kupovala podatke o korisnicima od kompanije. Od aprila prošle godine, dakle punih mesec dana od izbijanja skandala, pa do danas, broj korisnika je opao za 20 odsto, prenosi firma za poslovnu analitiku Mixpanel.

Počev od aprila, broj akcija na toj mreži opao je za više od 10 odsto za mesec dana, da bi se tokom leta malo popravio. Onda je opet opao tokom jeseni i zime 2018, ne računajući kratki porast tokom izbora u SAD.

Ovaj pad podudara se sa serijom skandala vezanih za krađu podataka, kršenje privatnosti i govor mržnje na društvenim mrežama. Da podsetimo, osim Cambridge Analytice, kompanija je priznala da je u oktobru prošle godine „provaljeno“ u 50 miliona naloga, zatim se izvinila što je uposlila PR firmu da napadne Džordža Soroša, a mnogo puta je kritikovana zbog svog doprinosa etničkom nasilju u Mjanmaru.

Ovi podaci su u suprotnosti sa „fejsovom“ zvaničnom statistikom, koja citira porast dnevnih i mesečnih aktivnih korisnika.

Firma je podatke obrađivala zaključno sa krajem perioda od godinu dana do marta 2019. godine. U poslednjem kvartalnom izveštaju kompanije, objavljenom aprila ove godine, navodi se da je broj dnevnih korisnika u proseku iznosio 1,56 milijardi marta 2019. To je porast od osam odsto u odnosu na prošlu godinu. Osim toga, broj mesečnih korisnika je takođe porastao za osam odsto.

Iako deluje nelogično, ovi podaci ne moraju biti u koliziji. Naime, anegdotalni izveštaji (dakle, nisu naučno i stručno kontrolisani) tokom poslednjih godinu dana nagoveštavaju da je mnogo korisnika namerno smanjilo korišćenje Facebooka, iako je dobar broj naloga obrisan a ti ljudi su prestali trajno da koriste mrežu.

Da ne bude sve anegdota pobrinula se i firma za istraživanje tržišta eMarketer.  Ona je javila da prosečni korisnik „fejsa“ u SAD provodi u proseku 38 minuta na toj mreži dnevno, što je pad od tri minuta u odnosu na 2017. godinu, kada je u proseku 41 minut bio na njoj.

„Povrh svega toga, Facebook je nastavio da gubi mlađe korisnike, koji i dalje svoje vreme dele među nekoliko drugih društvenih mreža“, navodi eMarketer.

Izvor Techbrif
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...