Nema više lažnih akcija, sniženja i rasprodaja, evo šta će se od danas smatrati obmanom kupaca

741

BEOGRAD – Novi Zakon o trgovini koji bi trebalo da definiše šta su rasprodaje, sezonska sniženja i akcijska prodaja počinje danas da se primenjuje, a time bi, kako je naglašeno, trebalo da bude sprečena pojava lažnih sniženja i rasprodaja.

Novim Zakonom tačno se definiše period sezonskih sniženja od maksimalno dva puta godišnje.

Sezonsko sniženje započinje između 25. decembra i 10. januara i 1. i 15. jula, i može trajati najviše 60 dana. Na taj način bi trebalo da se izbegne da se u isto vreme ista roba u jednim radnjama prodaje po nižim, a u drugim po redovnim cenama.

Od sada je trgovac, prema novim propisima, dužan da kada je u pitanju rasprodaja, osim da jasno istakne redovnu i sniženu cenu, da fizički izdvoji robu koja je na rasprodaji. Roba koja imala jednu cenu samo nekoliko dana pa je onda navodno snižena, smatraće se obmanjujućom poslovnom praksom i trgovac će biti kažnjen.

Novim zakonom zabranjeno je i reklamiranje robe po sniženoj ceni koje ima u tako maloj količini da je očigledno da se namerava privlačenje kupaca kako bi kupili i drugu robu.

Trgovci više neće moći da snize, na primer, cenu samo jedne majice za 70 odsto, pa da istaknu da su cene snižene u tom procentu, kao sada. Kod oglašavanja procenta sniženja, najveći procenat može da se navede ukoliko se odnosi na najmanje jednu petinu robe u asortimanu trgovca.

Ako se u oglasnoj poruci porede cene robe ili usluga različitog kvaliteta, odnosno cene robe sa nedostatkom i bez njega, mora se navesti da je niža cena uslovljena nižim kvalitetom, odnosno nedostatkom.

Predsednik Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača Goran Papović ranije je istakao da su šira ovlašćenja inspekcije uslov za primenu ovog zakona.

„Dok inspektori ne budu izdavali prekršajne naloge na licu mesta i naplaćivali ih, sve će ostati kao što je i bilo. Pisanje kazni, pa odlazak na sud i potom često zastare, štite nesavesne trgovce. Četiri godine vršimo pritisak ka Ministarstvu trgovine da se prekršajni nalozi stave u Zakon, ali ipak su pobedili trgovinski lanci sa svojim lobiranjem da se to ne desi“, rekao je Papović ranije za „Blic“.

Možda Vam se takođe svidi:
Loading...