Beograd dobija novi most, građani biraju njegov izgled

294

Beograd će dobiti još jedan most, a preko nove saobraćajnice neće se kretati automobili i autobusi, već će ona isključivo biti namenjena za pešake i bicikliste, piše B92.

Naime, Ministarstvo zaštite životne sredine Srbije obavestilo je da je 26. jula počelo javni uvid u zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje novog na mestu starog Savskog mosta u Beogradu. Zainteresovani mogu da izvrše uvid u sadržinu zahteva i dostave svoje mišljenje u roku od 10 dana u prostorijama Ministarstva.

Na sajtu Ministarstva dostupni su „idejni projekat izgradnje novog mosta na mestu starog Savskog mosta“, lokacijski uslovi koje je izdalo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, kao i idejno rešenje mosta koje je uradio Saobraćajni institut CIP.

A kako najavljuju gradski oci, građani Beograda moći će od septembra da učestvuju u odabiru arhitektonskog rešenja.

Na sajtu grada biće postavljena anketa, pa će zainteresovani Beorađani moći da izaberu ponuđena rešenja za budući most koji će spajati Novi Beograd i Adu ciganliju.

Glavni gradski arhitekta Marko Stojčić za B92 kaže da je ovo želja da se svi žitelji prestonice uključe u proces odlučivanja.

„Na portalu će biti postavljenje tri ankete za tri projekta, sa ponuđenim izgledom i okvirnim cenama. Jedna od tema je pešačko-biciklistički most koji će ići iz Bloka 70a, na Adu Cigalniju i izmeštanje Starog savskog mosta“, kaže Stojičić.

Kako se navodi, postojala je ideja da se Stari savski most (Tramvajski most) prebaci na tu lokaciju. Analiza je pokazala da je to dosta zahtevan i skup poduhvat. Most koji su Nemci izgradili 1942. morao bi da se potpuno rastavi, rekonstruiše i sastavi. Zbog plovnog puta, morao bi i da podigne na veću visinu.

„Jedna od ideja je i da se Stari savski most prebaci u park Ušće. Bio bi integralni deo parka, a u lukovima bi se stavilo desetak galerijskih jedinica. Postojao bi i neki ugostiteljski sadržaj, objašnjava sagovornik B92.

Ako se građani odluče za zidanje novog mosta između Bloka 70a i Ade Ciganlije, on bi isključivo bio namenjen za pešake i bicikliste.

„Novi most će se nalaziti u produžetku ulice Omladinskih brigada. Plan nam je i da se ispod ulice Omladinskih brigada izgradi podzemna garaža. Nju bi koristili svi građani koji žele da odu na Adu ciganliju. Naša ideja je da smanjimo ili čak potpuno ukinemo ulazak vozila na Adu, jer je to važna zaštićena zelena oaza“, objašnjava glavni gradski urbanista Marko Stojčić.

Prema ranije usvojenim planovima, na mestu Starog savskog mosta zidaće se nova saobraćajnica sa više kolovoznih traka i tramvajskom prugom.

Izvor B92
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...