Pančevo: Vozači gradskog prevoznika štrajkuju bolovanjem, autobusi idu na svakih sat vremena

40

PANČEVO – Iako od gradskih vlasti iz Pančeva stižu informacije da je postignut dogovor sa vozačima ATP Pančevo koji su od utorka u neformalnom štrajku, sindikati demantuju gradonačelnika i navode da nisu zadovoljni datim predlogom.

Predstavnik vozača Jovo Jović je za Novosti rekao da oni nisu zadovoljni postignutim predlogom, da je zvao svakog vozača ponaosob i da niko od njih ne želi da pristane na ponuđeno povećanje zarada. Zato će, kažu, sa neformalnim štrajkom nastaviti i dalje.

Od 129 vozača u ATP Pančevo, polovina je otvorila bolovanje i tako započela neformalni štrajk, dok je njih dvadesetak otišlo na godišnji odmor.

Bojan Bojanić, direktor preduzeća, kaže za Politiku da su napravljeni novi rasporedi za septembar i da je svaki vozač znao svoju smenu, ali ih se polovina nije pojavila na poslu.

„Saobraćaj je živa stvar, a kad nekog nema, drugi mora da ga menja, pa smo u situaciji da radimo od danas do sutra“, navodi Bojanić.

Obično na početku nove školske godine, vozila gradskog preduzeća saobraćaju na 15 minuta, međutim trenutno je na snazi u Pančevu nedeljni režim, što znači da autobusi idu na sat vremena, i na lokalu i u međumesnom saobraćaju, a Bojanić kaže da su neke gradske linije ukinute do daljeg.

Nevolje sa pančevačkim prevoznikom datiraju godinama unazad, a novija kriza počela je poslednjih dana avgusta kada je najavljen nezvanični štrajk vozača i nove kategorije zaposlenih u ovoj firmi, vozača-konduktera.

Oni su tražili da im plate budu povećane sa oko 45 na 70 hiljada dinara i da se poprave uslovi rada. U javnost su ponovo dospele oštre primedbe zaposlenih na dotrajalost voznog parka, na dužinu smena i na ignorisanje problema od strane zaposlenih.

Bojanić navodi da firma, u ovim okolnostima, ne može drugačije da radi, jer postoji uredba Vlade koja im ne dozvoljava povećanje plata.

„Ipak, moguća su izvesna uvećanja prihoda zaposlenih kroz stimulacije za prethodni rad, kroz prodaju karata, ali znamo da je to malo, tek nekoliko hiljada dinara. Zahtevi za znatnijim uvećanjem zarada u ovoj situaciji su nerealni dok je na snazi ta uredba, a morao bi da se menja i kolektivni ugovor i da se zarade linearno povećaju svima. Tačno je da je naš vozni park zastareo, ali u garaži imamo dovoljno ljudi koji rade na održavanju, sve ostalo nije u našoj moći“, tvrdi Bojanić.

Na najprometnijem pravcu ka Beogradu trenutno najčešće saobraćaju „divlji“ prevoznici koji operišu na ovim pravcima više od dve decenije.

Izvor Politika, Večernje novosti
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...