Tinejdžeri ginu u bizarnim izazovima koje postavljaju preko društvenih mreža

52

Ilegalne ulične trke, noć, adrenalin, turiranje, prolasci krou crveno svetlo, besni automobili, brzinometar za tren prelazi 150 kilometara na sat… Ovo nisu kadrovi iz filmova, ovo je scena koja se često noću odigrava na ulicama po Srbiji.

U pitanju su ulične trke i izazovi koje mladi zadaju jedni drugima, a to se, nažalost, često završi kobno.

Da se ulične trke događaju u našoj zemlji, potvrđuje i saobraćajna nesreća koja se dogodila prošle nedelje u Kraljevu. Tada su se sudarili „pežo“ niških i „opel“ kragujevačkih registracija. Šestoro mladih je povređeno, a petnaestogodišnja Kristina M. od zadobijenih povreda nekoliko dana kasnije preminula je u bolnici.

Prema nezvaničnim informacijama do nesreće je došlo usled ulične trke. Ne one ilegalne, ugovorene. Već, kako su za „Blic“ nezvanično rekli iz istrage, vozači se nisu ranije poznavali, ali moguće da su u trenu, kada su se sreli na ulici, odlučili da „odmere snage“ svojih četvorotočkaša i provere ko je brži.

Šta se tačno dogodilo, za sada nije poznato, ali mladić koji je bio sam u automobilu udario je otpozadi drugi automobil „opel astru“, prepunu mladih. Od siline udarca, kako kažu očevici, „opel astra“je odletela u vazduhVozilo se prevrnulo četiri, pet puta, a dve devojčice su izletele kroz šoferšajbnu. Brzinometri na oba automobila zakočili su na oko 140 kilometara na sat.

Preminula devojčica zadobila je prelom kičme i povrede glave, dok je devojčica E. C. povredila lobanju. Ostali su u stabilnom stanju, a među njima je i devojčica A. Č.

Kristina je nakon nesreće odvezena u KBC u Kragujevcu, gde su se lekari borili za njen život. Dva dana je provela na aparatima, nakon čega je zvanično proglašena mrtvom i njeni organi su donirani.

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, rekao je za „Kurir“ da su među mladima popularni ovi izazovi, kao i da je sada to češće nego ranije.

“ Ima i izazova „Stižem do Užica za dva i po sata“, a onda postavi snimak ili mapu rute na društvene mreže kako bi pokazali da su stigli za kraće vreme“,  kaže Okanović i dodaje:

„Mladi jedni drugima postavljaju izazove, a to se dogovara u zatvorenim Vajber grupama. Obično se za lokaciju traže saobraćajnice u izgradnji ili one koje su slabo prometne, ali i široki putevi. Trke organizuju u noćnim satima, kada je malo ljudi i kada su manje šanse da ih vidi policija,  objašnjava Okanović.

„Apelovao bih na roditelje da deci ne kupuju vozila koja postižu velika ubrzanja, jer to klince tera na izazova da daju gas. Kod ovih trka nije čak presudna ni brzina, nego ubrzanje. To je zaista opasno“,  kaže on.

Predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista dr Vladimir Jeftić kaže za ovaj list da postoji i ilegalan deo koji se tiče motociklista, kao i da su to uglavnom mladi ljudi.

„Traže mesta, tj . pravce na kojima može da se razvije velika brzina. Tu nastaju problemi zato što je tu reč o javnoj saobraćajnoj površini… Šanse da preživite kao motociklista su ekstremno niske, ništa nije obezbeđeno, ako izleti drugo vozilo ili pešak…“,  naglašava Jeftić.

Pre devet meseci, Milan Nikolić (25) i njegova devojka Nataša Belčević (21) poginuli su u džipu kojim su se u tri sata, na uglu Mirijevskog bulevara i Višnjičke ulice, u Beogradu, zakucali u autobus gradskog prevoza. Povređeni su vozač autobusa i putnica, a očevici su naveli da su pre same nesreće videli dva automobila kako se trkaju u punoj brzini iz pravca grada ka Višnjici.

Krajem prošle godine, Ostoja Gagić (29) poginuo je u Povrtarskoj ulici u Futogu dok se na motoru trkao sa dvojicom drugova koji su bili u automobilu

Izvor Blic
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...