Koliko građana živi bolje, a koliko lošije nego pre tri godine?

57

Istraživanje CeSID-a pokazalo je da 60 odsto građana smatra da živi isto kao pre tri godine, 21 odsto smatra da živi lošije, 17 odsto da živi bolje, a dva odsto nije moglo da se izjasni o tome da li se njihov kvalitet života poboljšao ili pogoršao.

Rezultati istraživanja koje je CeSiD u okviru programa „Swiss PRO“, sproveo u 50 gradova i opština centralne Srbije predstavljeni su danas u Gradskoj kući u Nišu uz napomenu da je reč o petom CeSID-ovom istraživanju koje ima za cilj da utvrdi zadovoljstvo građana kvalitetom života u lokalnoj zajednici i uslugama lokalnih samoupravama.

Izvršni direktor CeSID-a Ivo Čolović izjavio je na prezentaciji da je prvo istraživanje javnog mnjenja urađeno 2010. godine i da je u odnosu na tada, sada nešto veće zadovoljstvo građana kvalitetom života i radom opštinskih i gradskih organa i službi.

„Građani su ocenili da opštinska administracija radi kvalitetnije, brže i bolje, ali ima i stvari kojima nisu zadovoljni. Građani su, između ostalog, nezadovoljni obimnom dokumentacijom koju moraju da pribave kada obavljaju određene poslove i nisu zadovoljni komplikovanim procedurama“, istakao je Čolović.

Prema njegovim rečima, istraživanje je pokazalo da je dostupnost mesta za kupovinu, javna usluga kojom su građani najzadovoljniji, dok su građani najmanje zadovoljni omladinskom politikom i mogućnostima za mlade.

„O dostupnosti mesta za kupovinu pozitivno se izjasnilo 66 odsto anketiranih, dok 44 odsto građana pozitivno ocenjuje omladinske politike i mogućnosti za mlade“, kazao je Čolović.

On je izjavio da 45 odsto anketiranih građana smatra da lokalna vlast vodi računa o građanima i pruža usluge adekvatne njihovim potrebama, 44 odsto anketiranih misli suprotno, a 11 odsto ne zna odgovor na to pitanje.

„U Nišu 63 odsto anketiranih smatra da lokalna samouprava brine o građanima i njihovim potrebama, 31 odsto smatra da nije tako, a šest odsto anketiranih nema odgovor na to pitanje“, kazala je Čolović.

Prema njegovim rečima, od ukupnog broja anketiranih, tri četvrtine građana izjasnilo se da nikada nije koristilo veze ili poznanstva da lakše obavi poslove u opštinskoj ili gradskoj upravi, a Nišu je taj procenat još i veći, 99 odsto anketiranih kazalo je da nikada nije koristilo veze ili poznanstva za obavljanje poslova u gradskoj upravi.

Čolović je kazao da je ovogodišnje istraživanje obuhvatilo 11.400 građana, odnosno 200 do 300 po jedinici lokalne samouprave, a obavljeno je od sredine marta do sredine aprila ove godine.

Dragan Mladenović iz programa „Swiss PRO“ rekao je da rezultati istraživanja treba da posluže lokalnim samoupravama kao orijentir u kome pravcu treba da se kreću kako bi zadovoljstvo građana bilo povećano.

Mladenović je rekao da će „Swiss PRO“ sa lokalnim samoupravama raditi na identifikovanju nedovoljno razvijenih mera, procesa i mehanizama kako bi lokalne samouprave unapredile nivo transparentnosti i efikasnosti rada, a samim tim kako bi bio podignut i nivo zadovoljstva građana.

Izvor Danas Beta
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...