Miljanović: Na Tviteru „elita društva“, ukidanje političkog oglašavanja nema neki značaj

86

Marketinški stručnjak Borislav Miljanović rekao je za RTS da odluka „Tvitera“ da zabrani političko oglašavanje ima jak uticaj na američko, ali ne i na srpsko tržište jer tu mrežu u Srbiji koristi oko pet odsto ljudi.

Miljanović je gostujući u Dnevniku RTS-a objasnio da Tviter u Srbiji nije oživeo sa oglašavanjem i ukazao da odluka o ukidanju političkog oglašavanja nema neki značaj.

„Tviter će i dalje biti preplavljen političkim idejama, dijalogom, jer je ostao i postao jedino mesto susreta različitih političkih ideja“, ukazao je Miljanović.

U Americi je političko oglašnjavanje biznis – demokratski kandidati su na Fejsbuku ove godine potrošili 32 miliona dolara, a sam Tramp 13 miliona dolara. Na Tviteru „samo“ tri miliona.

Stoga je, kaže Miljanović, očigledno da Fejsbuk od toga odlično zarađuje i zadržava opciju političkog oglašavanja.

On navodi da u Srbiji postoji velika iluzija o Tviteru.

„Za razliku od Fejsbuka koji je masovna mreža, Tviter koristi oko pet odsto ljudi. Političari, novinari, sportisti su prisutni. Tu mediji često nalaze teme koje koriste, ali mali procenat stanovništva koristi tu mrežu. Mi vidimo ljude koji se tamo oglašavaju, ali to ne daje rezultate na izborima“, napominje marketinški stručnjak.

Na Tviteru je, kaže, prisutna jedna „elita društva“, uglavnom visokoobrazovani ljudi.

„Broj pratilaca je glavni pokazatelj da li je neko uticajan, a zavisi i koliko puta je objava podeljena. Neke informacije idu i po 15.000 deljenja, ali šta je to naspram sedam miliona ljudi u Srbiji?“, kaže Miljanović.

On dodaje da ljudi koji su uticajni na Tviteru jesu mera kvaliteta ali samo za tu vrstu komunikacije.

Kako kaže, Tviter nije medij nego kafana gde svako može da iznese mišljenje i ideje.

Zbog toga ljudi mogu lako da upadnu u polemiku i paniku, kao u slučaju požara na Staroj planini.

„Ljudi ne veruju puno medijima, i kad je neka kriza, idu i traže informacije, odlaze na Tviter i vide svašta. Nemate poverenja u velike medije, a na Tviteru imate razna mišljenja koja nisu proverena i dižu paniku. Tako dolazimo u situaciju da društvene mreže utiču na život a da te informacije nisu proverene“, ukazuje marketinški stručnjak.

Izvor RTS
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...