Koridor na tri Morave: Povezaće pola miliona ljudi, 21.000 preduzeća i 10 slobodnih zona

97

Pola miliona ljudi, ali i 21.000 malih i srednjih preduzeća, 10 slobodnih zona – svi oni godinama čekaju bolju saobraćajnicu, auto-put koji će im olakšati poslovanje. Potpisivanjem ugovora za Moravski koridor svi su za dobar korak bliže cilju.

Gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, državna sekretarka u Ministarstvu saobraćaja, građevine i infrastrukture Aleksandra Damnjanović rekla je da se radi o prvom srpskom koridoru.

„Kada pogledate razvoju mapu Srbije, tranzitnu mapu, mrežu puteva, vidi se da taj deo Srbije nije baš bio pokriven adekvatnim i odgovarajućim putevima“, rekla je Damnjanovićeva i dodala da je to prvi srpski koridor čijim izgradnjom će biti ostvarena direktna veza između dva evropska koridora.

Ističe da je potpisan ugovor, a sledeći korak je da počnu radovi, a to će biti 15. decembra, sledeće nedelje će zvanično započeti radovi na izgradnji Moravskog koridora.

„Stav ovog Ministarstva je za sve projekte da izgradnja može početi samo tamo gde su u potpunosti rešeni svi zakonom propisani uslovi“, rekla je državna sekretarka.

Radovi počinju kod Kruševca, između dve buduće petlje – Kruševac-Istok i Kruševac-Zapad. Prema njenim rečima, na tom potezu su rešeni imovinsko-pravni odnosi i izdata su potrebna akta za izgradnju.

Damnjanovićeva kaže da se radi o višegodišnjoj realizaciji projekta, a apsolutni rok za završetak svih radova je četiri godine.

„Lokalne samouprave na trasi budućeg koridora imale su vrlo značajnu i kvalitetnu ulogu u fazi kada je pripreman planski dokument. Svim građanima koji su stanovnici tih naseljenih mesta bila je data mogućnost da daju svoje sugestije i primedbe „, rekla je Damnjanovićeva.

Većina tih sugestija je, kako kaže, usvojena, a odnosile su se na trasu puta. Članovi planskih komisija su svakodnevno razgovarali sa građanima, i gde god je to moglo izašlo se u susret građanima, kaže ona.

Uposliće se građevinska i putna operativa

Kako kaže gradonačelnica Kruševca Jasmina Palurović, uposliće se građevinska i putna operativa, kao i ugostitelji i svi koji mogu da nađu benefit u tom projektu. Prema njenim rečima, od auto-puta Kruševac dobija to što će biti povezan sa koridorima 10 i 11 i centralnim delom Srbije.

„Inostrane firme će imati priliku da prošire proizvodnju, biće atraktivni za strane investitore, a mala i srednja preduzeća kojih ima oko 4.500 biće u prilici da nude brže svoje proizvode i usluge“, rekla je gradonačelnica.

Od 112 kilometara budućeg auto-puta, 21 se nalazi na području Kruševca, planirana su dva mosta, dve petlje sa naplatnim rampama i jedan nadvožnjak.

Složenost poduhvata

Na budućem Moravskom koridoru nema tunela, ali ima 78 mostova i na desetine petlji. Državna sekretarka kaže da je u pitanju ravničarski put, jer ide dolinama tri Morave, veoma je zahtevan zbog geografskog položaja – Zapadne Morave u najvećem delu.

Podseća da su 2014. godine bile velike poplave i hidrološka suituacija je bitno izmenjena i to je naložilo naročito na središnjem delu, na deonici dva koja ide od Kruševca do Adrana, oko 54 kilometara, velike projektantske izmene. Složenost poduhvata je u izvođenju hidrotehničkih radova, regulacionih radova na rečnim koritima. Utvrđeno je da je to u dužini od 68 kilometara.

„Kada tome dodatne izgradnju telekomunikacijinih objekata, postavljanje uređaja jer se radi o digitalnom koridoru – tri u jedan, biće primenjene nove tehnologije“, kaže ona.

Ukupna vrednost je 745 miliona evra, uz dodatnih 20 odsto za nepredviđene troškove tokom gradnje.

Izvor RTS
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...