Građani će moći da uvoze polovnjake i iz SAD ili Kine, ali će pre vožnje morati ovo da urade

54

Građani Srbije moći će da uvoze polovnjake i iz SAD ili Kine, odnosno automobile čija proizvodnja nije u potpunosti usklađena sa EU standardima, ako budu usvojene izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja koje su ušle u skupštinsku proceduru.

Izmenama ovog zakona bila bi otvorena vrata i za vozila koja nemaju EU homologaciju, čiji je uvoz do sada bio nemoguć, a cena im je često niža u odnosu na ona koja dolaze iz EU, piše Blic.

Stručnjaci tako procenjuju da su vozila u SAD jeftinija za 20 do 30 odsto u odnosu na adekvatne modele u EU, pa bi njihov uvoz u Srbiju mogao da se isplati, bez obzira na višu cenu transporta. Uvoz automobila kojima nije određen evrostandard neće biti neselektivan, a to stoji i u obrazloženju izmena ZOBS-a koje se odnose na 249. član postojećeg zakona.

Tu se navodi da postoji „nedostatak zakona“ kada su u pitanju upotrebljavana vozila sa tržišta gde se ne primenjuju usaglašeni tehnički uslovi koji važe i kod nas i u EU. Kako je objašnjeno, na takvim vozilima „neusaglašenosti se mogu u nekim slučajevima otkloniti prepravkama, uglavnom na svetlosnim i svetlosno-signalnim uređajima, uređajima za kontrolu i davanje znakova, odnosno instrument tabli vozila, uz utvrđivanje graničnih vrednosti izduvne emisije“.

Sve to bi bilo utvrđeno „prema bližim uslovima u propisu o ispitivanju vozila u odgovarajućoj proceduri“, navodi se u obrazloženju izmena zakona. Tako bi vozila, na primer iz SAD, Kine ili neke druge zemlje u kojoj se ovi standardi ne primenjuju, mogla da budu uvezena uz minimalne prepravke i ako se utvrdi da zadovoljavaju tehničke uslove, među kojima je i emisija izduvnih gasova.

Kako stoji u predlogu, ispitivanja takvih vozila sprovodi Agencija za bezbednost saobraćaja, koja može da ovlasti druge firme da to rade u njeno ime.

Direktor Centra za motorna vozila AMSS Milan Božić podvlači za Blic da bi Srbija izmenama ovog zakona praktično imala istu proceduru uvoza vozila bez EU homologacije, kao i Evropska unija.

„Ta vozila koja se uvoze moraće da ispune uslove u vezi sa emisijom izduvnih gasova koji važe u EU. Takođe, takvi automobili neće moći da se voze na našim putevima bez odgovarajućih prepravki. Tu pre svega mislim na saobraćajno-svetlosnu signalizaciju. Na primer, u SAD su farovi simetrični, a u Evropi asimetrični. Sve te uslove šta će i kako moći da se uvozi od automobila bez EU homologacije propisaće pravilnik“, objašnjava Božić i dodaje da bi AMSS trebalo da kontroliše prepravke vozila bez EU homologacije.

I Milan Belin iz Asocijacije uvoznika vozila i delova kaže da se Srbija ovim izmenama prilagođava realnosti u EU.

„Videćemo kako će to uticati na tržište u Srbiji. Ne treba zaboraviti da prepravke svetlosne signalizacije, kao i prebacivanje instrument table iz milja u kilometre imaju određenu cenu. Takođe, kod nekih američkih modela biće neophodna i promena kočionog sistema, što nije jeftino. Transport vozila iz SAD sigurno košta nekoliko hiljada dolara“, tvrdi Belin za Blic.

Izvor Blic
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...