Ministarstvo saobraćaja: Produžen rok za autobuse sa „evro 5” motorom

40

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije saopštilo je danas da je produžen rok domaćim proizvođačima novih teretnih vozila i autobusa da kompletiraju vozila sa standardom motora najmanje „evro 5” za dve godine zbog njihovog opstanka na tržištu, a koji minimalno doprinose zagađenju vazduha, piše Politika.

Naime, izmenama Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima, usvojenim 26. decembra 2019. godine, produžen je rok domaćim proizvođačima da kompletiraju vozila na homologovanim autobuskim šasijama CX i homologovanim šasijama teretnog vozila BX emisije izduvnih gasova najmanje nivoa „evro 5” za dve godine, navodi se u saopštenju.

Dodaje se da nije reč o mogućnosti uvoza kompletnih vozila, već samo motora „evro 5” sa homologovanom šasijom, koju je moguće nadograditi sa, na primer, „Ikarbusovom” šasijom.

Nikola Jovanović, potpredsednik Narodne stranke, optužio je juče ministarku građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Zoranu Mihajlović da je potpisala izmene Pravilnika o motornim i priključnim vozilima, kojima je omogućen uvoz na još dve godine novih kamiona i autobusa s motorima „evro 5” koji, kako je ocenio, emituju neuporedivo viši nivo štetnih čestica i gasova nego što dozvoljavaju evropski i regionalni standardi i koji su zabranjeni u svim državama okruženja, uključujući Bosnu i Hercegovinu.

Ministarstvo u saopštenju navodi da je na zahtev domaćih proizvođača teretnih vozila i autobusa, izmenjenim pravilnikom još krajem 2014. godine omogućena ova olakšica radi podsticaja proizvodnje domaćih privrednih subjekata, odnosno sklapanja novih teretnih vozila i autobusa u cilju omogućavanja njihovog opstanka na tržištu.

Ova odredba se od 2014. godine, kako se navodi, produžava svake dve godine, što je planirano i za 2021. godinu.

„Očigledno je da ovakva reakcija opozicije na meru koja egzistira od 2014. godine ima za cilj samo politizaciju jednog privredno korisnog podsticaja”, navedeno je u saopštenju.

Takođe se ističe da taj pravilnik ne propisuje uvoz novih teretnih vozila i autobusa u Srbiju sa emisijom izduvnih gasova „evro 5”, jer je uslov za uvoz novih teretnih vozila i autobusa, kao i ostalih vozila, motor sa normom „evro 6”.

„Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, u Srbiji se prosečno godišnje proizvede, odnosno sklopi oko 1.600 novih teretnih vozila i autobusa sa normom ‘evro 5’, upravo onih čiji uvoz motora dozvoljava naša uredba, a sa druge strane, samo tokom 2019. u Srbiju je uvezeno oko 35.000 upotrebljavanih vozila sa normom ‘evro 3’, po Uredbi koju je donelo Ministarstvo trgovine i telekomunikacija”, navodi se u saopštenju, prenosi Beta.

Dodaje se da „kada se uzme u obzir taj broj, kao i oko dva miliona registrovanih vozila u Srbiji, apsolutno je zanemarljiv procenat proizvedenih teretnih vozila i autobusa na bazi mogućnosti uvoza motora ‘evro 5’ sa homologovanom šasijom i njihov doprinos zagađenju vazduha od manje od jednog promila”.

Jovanović: Zorana Mihajlović omogućila uvoz kamiona i autobusa koji najviše zagađuju

Izvor Politika
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...