Da li će ograničenje brzine na 30 km/h u gradovima postati obavezno?

98

Predstavnici državnih ministarstava za saobraćaj će na konferenciji Svetske zdravstvene organizacije sredinom februara u Stokholmu, utvrditi svoju strategiju do 2030. godine, prenosi portal 021.rs.

Kako piše Dojče vele, očekuje se da se maksimalna brzina od 30 km/h proglasi za svetsku normu.

Berlin spada u gradove koji su prekoračili dozvoljenu graničnu vrednost Evropske komisije od prosečnih 40 mikrograma azotnog dioksida po kubnom metru vazduha.

Prema Saveznom zavodu za zdravstvo, štetni gasovi u saobraćaju mogu da izazovu zdravstvene probleme poput astme.

Portparol Senata Berlina Jan Tomsen za Dojče vele kaže da „se od aprila 2018. eksperimentisalo sa brzinom od 30 km/h i da su godinu dana vršena merenja. Rezultat: emisija azotnog dioksida se smanjila za 2,3 mikrograma po kubnom metru spoljnog vazduha u godišnjoj srednjoj vrednosti“ – što odgovara smanjenju koncentracije NO2 od četiri procenta.

Kada je reč o čitavoj 2019. godini, smanjenje u ulici Lajpciger štrase iznosi čak 11 mikrograma. Tomsen smatra da je za to zaslužno adaptiranje vozila, posebno autobusa, ali da je za petinu do četvrtine uspeha odgovorno i ograničenje brzine na 30 km/h.

Razlog je što je za emitovanje štetnih gasova posebno „odgovorno“ ubrzanje, a kada je reč o tako maloj brzini, ono je mnogo kraće nego inače.

Na svih 17 mernih stanica na gradskom području 2019. je izmerena manja prosečna vrednost nego 2018. Svakog dana se meri kvalitet vazduha, a od februara bi Senat trebalo da izda čak i aplikaciju za mobilne telefone preko koje bi svako mogao da ima pristup tim podacima.

Izvor 021.rs
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...