U Srbiji prosečna starost vozila 17 godina, tehnički pregled “ozbiljan problem”

68

U Srbiji ima više od dva miliona vozila čija je prosečna starost 17 godina, a činjenica da većina ima euro 3 ili euro 4 motor i da reciklaža nije na zavidnom nivou, signal je da je neophodno raditi na rešavanju problema i podsticanju kupovine eko-vozila da bi se zagađenje smanjilo, rečeno je na javnoj debati „Upravljanje otpadnim vozilima u Srbiji“ u PKS-u, prenosi 021.rs.

Kako piše Dnevnik, ministar zaštite životne sredine Goran Trivan najavio je da se narednih dana očekuje usvajanje pravilnika kojim će biti predviđene subvencije za kupovinu električnih i hibridnih automobila, kao jedna od mera za smanjenje zagađenja životne sredine u Srbiji.

Takođe, očekuje se i usvajanje uredbe kojom će biti predviđena podsticajna sredstva za reciklažu polovnih automobila koji se više ne koriste.

Trivan kaže da će sve to doprineti tome da se unapredi stanje u oblasti životne sredine.

Ministar je rekao i da u Srbiji reciklaža automobila nije na željenom nivou, i ukazao na nelogičnost da se za automobile koji se uvoze, a novi su, postoji obaveza da se plate ekološke takse i naknade, dok se za polovna vozila to ne plaća.

Već smo u razgovorima o tome i pokrenućemo inicijativu da se to izmeni i da oni takođe plaćaju ekološku naknadu koju plaćaju uvoznici novih, rekao je Trivan.

Mihailo Vesović, direktor PKS-ovog Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju, rekao je da su se mnogi ekološki problemi nagomilali i da podaci po kojima prosečna starost automobila iznosi 17 godina ne zvuče dobro, što znači da ima i vozila starijih od 30 godina.

On je istakao da je važno da se u rešavanje ekoloških problema uključi stručna javnost.

Predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović istakao je da predstavnici te asocijacije već godinama ukazuju na to da uvoznici novih vozila plaćaju ekološku taksu od 12.000 dinara po toni, a da fizička lica ne plaćaju taksu za polovnjake.

On kaže i da je važno što je država prepoznala značaj podsticanja kupovine električnih i hibridnih vozila.

Petrović je naveo podatak da je u Srbiji registrovano samo 48 električnih vozila i 342 hibridnih, što je, kako kaže, poražavajuće.

„Nadam se da ćemo s ovom novom merom imati čistije automobile, i da će biti zabranjena vozila koja je Evropa zabranila jer, ako nisu dobri njima, nisu dobri ni za nas“, rekao je Petrović.

U Srbiju se svake godine uveze oko 30.000 novih putničkih vozila, 2019. ih je uvezeno 34.000, dok je polovnih pet puta više i ona su starija od 10 do 15 godina.

Ako vozila stara 20 godina mogu da se legalno uvezu i voze, a onda imamo problem zagađenje, jasno je šta treba da se uradi, rekao je Petrović.

On je dodao da u Srbiji ima 2,2 miliona vozila, od tog broja je 1,9 milion putničkih, a 1,7 milion ima motor euro 3 ili euro 4.

Kako je naveo, ozbiljan problem predstavlja to što 1,2 miliona vozila neće moći da prođe tehnički pregled.

Izvor 021.rs Dnevnik
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...