Analiza: Javni servisi neizbalansirani, komercijalne televizije još gore

145

Javni televizijski medijski servisi u Srbiji izveštavaju nedovoljno izbalansirano o političkim akterima, dok je u slučaju komercijalnih televizija sa nacionalnim frekvencijama situacija neuporedivo gora, rečeno je danas u Novom Sadu na predstavljanju rezultata monitoringa i analize sadržaja tih medija.

Ukazano je da je u slučaju komercijalnih televizija disbalans između izveštavanja o vlasti i opoziciji ogroman i na štetu opozicije.

„Disbalans u izveštavanju Radio-televizije Srbije i Radio-televizije Vojvodine može brzo da se otkloni i to je prilično jednostavna odluka: treba dati više prostora opoziciji i građanima“, rekao je medijski stručnjak Siniša Isakov na prezentaciji istraživanja u Medija habu Nezavisnog društva novinara Vojvodine.

On je dodao je da je balans u izveštavanju javnih servisa narušen „odavno“.

Dubravka Valić Nedeljković iz Novosadske novinarske škole (NNŠ) kazala je da su javni servisi osnovani od strane građana, građani ih plaćaju i samim tim građani moraju da imaju prostora u njihovim programima, a javni servisi moraju da budu odgovorni prema građanima.

Ona je dodala da nije istina da komercijalni emiteri mogu da rade šta hoće, kao što često tvrde, jer oni koriste frekvencije kao javno dobro i samim tim moraju da imaju odgovornost prema javnosti.

Prema njenim rečima, praksa kojoj pribegava TV Pink da u informativnim emisijama direktno prenosi konferencije za novinare predsednika Srbije nije zabeležena ni u vreme vlasti Slobodana Miloševića ni u doba socijalizma.

„Ogroman je disbalans u informativnim emisijama komercijalnih televizija između vlasti i opozicije, u korist vlasti“, navela je Dubravka Valić Nedeljković i dodala da te televizije daju veliki prostor i takozvanim „GONGO“ organizacijama, odnosno nevladinim organizacijama koje su bliske vladi.

Kako je objasnila, cilj je da se na taj način dezavuiše rad pravih nevladinih organizacija.

„Komercijalne televizije nemaju kritički odnos ni prema govoru mržnje političara, i što je govor mržnje sočniji – to je više rado viđen u programu“, kazala je Valić Nedeljković.

Istraživač NNŠ-a Milovan Nikolić rekao je da u jutarnjim programima javnih televizijskih servisa ima dosta kulturnih i dokumentarnih sadržaja, dok komercijalne televizije forsiraju političke tok-šou programe u kojima se potpuno favorizuje vlast.

Glavni urednik Novinske agencije Beta Dragan Janjić rekao je da je ključna stvar da se u Srbiji najširim slojevima stanovništva obezbedi dostupnost osnovnih informacija i osnovnih stavova.

Prema njegovim rečima, iako je internet široko rasprostranjen u Srbiji, veliki broj građana se i dalje informiše pre svega preko televizija i tabloida.

Janjić je kazao da bi trebalo da se uvedu pravila i za kablovske televizije, kada je u pitanju informativni program.

U cilju priprema za sprovođenje nedavno usvojene Medijske strategije, NNŠ je, uz podršku Misije OEBS-a u Srbiji, sprovela monitoring i analizu sadržaja centralnih informativnih emisija komercijalnih televizija sa nacionalnim pokrivanjem, televizija Pink, O2, Prva, Hepi kao i centralnih informativnih emisija i jutarnjih programa oba javna medijska servisa, RTV i RTS.

Izvor Beta
Možda Vam se takođe svidi:
Loading...